پیام کودکان در حفاظت از منابع طبیعی را جدی بگیریم

کودکان و نوجوانان سراسر کشور با تشکیل یک زنجیره انسانی در اطراف تالاب‌ها، دریاچه‌ها و منابع آبی محل زندگی‌شان ضرورت و اهمیت حفاظت از این ثروت طبیعی را به مسوولان، والدین و جامعه یادآور شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان عضو مراکز کانون در استان‌های اصفهان، آذربایجان‌غربی و خوزستان در کنار زاینده‌رود، دریاچه ارومیه و رود کارون زنجیره انسانی تشکیل دادند و از رییس جمهوری ایران خواستند که برای حفظ منابع آبی کشور تلاش بیشتری کند.
دکتر احمدعلی کیخا معاون سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در نمایشگاه هفته ملی کودک در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بازدید از نمایشگاه و فعالیت‌های سازمان‌های مختلف در هفته ملی کودک گفت: از آن‌جا که شخصیت اصلی ما در دوران کودکی شکل می‌گیرد، بهترین فرصت است که بهترین پیام‌ها و رفتارها را در این دوران نهادینه کنیم.
معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست برنامه‌ریزی برای کودکان را از مهم‌ترین وظایف سازمان‌ها برشمرد و افزود: بچه‌ها علاوه بر این که می‌آموزند نباید موجب تخریب محیط زیست شوند، احساس مسوولیت خواهند کرد که در حفاظت ازآن کوشا باشند.
وی از تشکیل نمادین زنجیره انسانی در حاشیه منابع آبی توسط کودکان به‌عنوان شروعی برای مشارکت کودکان در حفظ محیط زیست ذکر کرد و افزود: از آن‌جا که کودکان در خانواده و محیط زندگی‌شان‌، تاثیر گذار بوده و پیام‌های محیط زیستی را تعمیم خواهند داد‌، می‌توانند بازویی اجرایی برای سازمان حفاطت محیط زیست باشند.
معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما باید به این فکر کنیم که از بچه‌های‌مان چه می‌خواهیم و به اعتقاد من‌، جلب توجه خانواده‌ها و کودکان به سوی محیط زیست چندان سخت و پیچیده نیست.
وی ادامه داد: پیام‌های ما شاید از انگشتان یک دست هم فراتر نرود، پیام‌هایی نظیر با طبیعت دوست باشیم، در انجام کارها مشارکت کنیم وحیوانات و گیاهان را دوست داشته باشیم.
کیخا گفت: من معتقدم‌، همه دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های اجتماعی، والدین و هر کسی که امکاناتی که دارد‌، باید برای نهادینه کردن این اوصاف مثبت در وجود بچه‌ها توان‌مان را بگذاریم.