اختصاص زمین برای ساخت مرکز و یک دستگاه خودرو مینی‌بوس به کانون

شورای شهر قزوین در نشست کارگروه فرهنگی استان با اختصاص یک قطعه زمین برای ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون و اهدای یک دستگاه خودرو مینی‌بوس موافقت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این نشست که همزمان با روز جهانی کودک در محل مجتمع فرهنگی‌هنری کانون قزوین برگزار شد، اعضای شورای شهر با و تحویل شماری از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر قزوین برای معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون به توافق رسیدند.
بر اساس این گزارش طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون قزوین ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون از اعضای این شورا خواست در صورت امکان بخشی از اماکن و فضاهای مذهبی استان نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگیهنری در اختیار کانون قرار گیرد.
 
درج شعار هفته ملی کودک بالای سربرگ نامه‌های اداری
هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته ملی کودک به پیشنهاد مدیرکل کانون قزوین شعار"زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" در طول این هفته بالای سربرگ نامه‌های اداری این استان درج شد.
به گفته طیب ملکی‌پور به منظور ترغیب افکارعمومی و توجه مسوولان و مردم به رعایت حقوق کودکان در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک این پیشنهاد از سوی کانون استان قزوین عنوان شد و مورد موافقت قرار گرفت.
 بر همین اساس از سوی روابط عمومی استانداری قزوین طی نامه‌ای به تمامی سازمان‌ها اعلام شد تا شعار"زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" از 15 تا 21 مهر در سربرگ تمامی نهادها و سازمان‌ها درج شود.
و این مهم در اولین اقدام در نامه‌ی ‌ارسالی از روابط عمومی استانداری به مدیرکل کانون صورت گرفت.
 
جشن روز جهانی کودک با حضور استاندار قزوین
هم‌زمان با سراسر کشور با حضور استاندار و مسوولان استان و در فضایی کودکانه و شاد، آیین بزرگ‌داشت روز جهانی کودک سال 92 در کانون استان قزوین برگزار شد.
در این برنامه، مدیرکل کانون استان قزوین با معرفی روزهای هفته کودک امسال، روز جهانی کودک را روز بزرگ‌‌داشت نمادهای صداقت و انسانیت و روز بازگشت به همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها دانست.
وی در ادامه تربیت نسلی بالنده و مستحکم برای آینده را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آگاهانه دانست.
ملکی‌پور از همه دستگاه‌هایی که امسال در هفته ملی کودک با کانون همکاری کردند، قدردانی کرد.
استاندار قزوین، مهندس احمد عجم نیز ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در کنار کودکان، آن‌ها را به عنوان آینده‌سازان جامعه، سزاوار توجه و تلاش همیشگی مسوولان دانست.
وی در ادامه به کودکان توصیه کرد تا با درس خواندن و تلاش برای موفقیت بیشتر، آینده‌ای افتخارآفرین برای میهن اسلامی‌مان رقم بزنند.
عذرا وکیلی (مجری برنامه رادیویی سلام کوچولو) به همراه گروه هنرمند او، اجرای بخشی از برنامه‌های روز جهانی کودک کانون را بر عهده داشتند.
اجرای سرود معرفی قزوین توسط اعضای هنرمند کانون و اجرای هنرمندانه مجری عروسک‌ها بر روی کامیونت سیار کانون از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.استاندار و مسوولان در پایان مراسم از نمایشگاه هفته ملی کودک بازدید کردندو تومار حقوق کودک را امضاکردند.