کارگاه حفظ محیط زیست در اهواز

هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک کارگاه حفظ محیط زیست با تاکید بر آشتی دادن کودکان با طبیعت و آگاهی دادن به آن‌ها در حفظ این نعمت‌های الهی در اهواز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا آذریان کارشناس محیط زیست استان خوزستان در این کارگاه آموزشی که در سه نوبت در مجتمع فرهنگی هنری کانون در صبح و بعد از ظهر برگزار شد ضمن معرفی محیط زیست استان فواید داشتن محیط زیست سالم را برای بچه‌ها بازگو کرد.
وی با تاکید بر حفظ منابع آبی به عنوان حیاتی‌ترین منبع زندگی بشر با پخش اسلایدهایی بچه‌ها را با خطرات ناشی از آسیب رساندن به این نعمت با ارزش آشنا کرد و از آن‌ها خواست در پاکیزه نگه داشتن دریاها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و دیگر منابع آبی کشور کوشا باشند.
آذریان در ادامه با اشاره به آیات کریمه قرآن در خصوص حفاظت از زمین خطاب به کودکان گفت: شما آینده‌سازان ایران اسلامی می‌بایست به تمامی منابع خدادادی همچون هوا، خاک، جنگل و... احترام بگذارید و همان‌گونه که از خود در زندگی روزمره‌تان محافظت می‌کنید از این منابع هم نگه‌داری کنید تا همه با هم بتوان زندگی سالم و پاکی داشته باشیم.
در این مراسم همچنین مدرس این کارگاه به بچه‌ها راهکارهای حفظ محیط زیست اعم از درخت‌کاری، بازیافت زباله و... را معرفی کرد و با برگزاری مسابقه‌ای 6 سؤالی با موضوع حفظ محیط زیست بچه‌ها را به نگهداری از منابع طبیعی تشویق کرد.
پخش دو فیلم آموزشی به همراه توزیع بروشورهایی با موضوع معرفی و چگونگی حفظ محیط زیست توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و سازمان حفاظت از محیط زیست استان هم‌زمان با هفته ملی کودک برای حفاظت از منابع طبیعی اقدام به تشکیل کارگروهی مشترک کردند که صبح و بعد از ظهر 20 مهر با حضور کودکان در کانون مجتمع اهواز برگزار شد.