کانون پرورش فکری بهترین الگو برای برنامه‌ریزان کودکان

مدیر انجمن تئاتر کودک و نوجوان با اظهار گله‌مندی از بی‌توجهی مسوولان کشور به موضوع تئاتر کودک خواستار ایجاد متولی برای این امر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی قلعه کارگردان نمایش بچه‌های ایران که در نمایشگاه هفته ملی کودک با تئاتر سیار کانون برای کودکان به اجرای برنامه می‌پردازد، با بیان این مطلب افزود: گاهی اوقات ما شاهد موازی کاری‌های بسیاری در این حوزه هستیم، سازمان‌ها و نهادهای فعال حوزه کودک هر کدام راه خود را می‌روند.
مدیر انجمن تئاتر کودک و نوجوان گفت: ناهماهنگ بودن سازمان‌ها و برنامه‌ریزان کودک نتایج خوبی به دنبال ندارد، به آن‌ها لطمه زده و کودکان را دچار آسیب خواهد کرد.
وی ادامه داد: بهترین کاری که می‌تواند ما را به هدف‌مان یعنی رشد و بهبود شرایط فرهنگی برای کودکان نزدیک کند، استفاده از تجربه‌های موفق و تاثیرگذار در رشد و پرورش فکری کودکان است. ما نباید راه رفته را دوباره برویم.
این تولید‌کننده آثار کودکان به سابقه و تجربه‌های موفق داخلی و خارجی کانون اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من کانون با برنامه‌ریزی‌های موفق و اساس‌نامه روشن و هدف‌مندی که دارد می‌تواند به عنوان الگو در برنامه‌ریزی سازمان‌ها برای کودکان و نوجوانان قرار گیرد.
مهدی قلعه تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس شورای اسلامی را یک گام بلند در نهاد قانون‌گذاری برای توجه به مسایل کودکان عنوان کرد و گفت: این که کودکان آینده‌ساز جامعه هستند باید از شعار خارج شده و به عمل برسد. به نظر من مجلس از آن‌جا که بالاترین مقام قانونگذاری در کشور است می‌تواند به تحقق این شعار کمک کند.
وی افزود: این فراکسیون باید از فعالان در حوزه کودک، روان‌شناسان کودک، حقوق‌دانان و متخصصان کمک بخواهد تا بتوان در زمینه رشد فرهنگی، اجتماعی و حقوقی کودکان واقع‌بینانه گام بردارد.