مسوولان، مهربانی با حیات وحش را به کودکان آموختند

مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری کانون آموزش حیات وحش، بچه‌ها را با حیوانات آشنا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با روز میراث فرهنگی، کودک و طبیعت دکتر «احمدعلی کیخا» معاون سازمان حفاظت از محیط زیست و «محسن فضلی» مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران، با گرفتن «مار»، «خارپشت» و «سمندر لرستان» و نمایاندن آن به بچه‌ها درباره اهمیت حفظ گونه‌های مختلف جانوری با آن‌ها سخن گفتند.
دکتر احمدعلی کیخا، معاون سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور در غرفه لمس حیوانات مستقر در مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون با نشان دادن سمندر لرستان گفت: این خزنده دو زیست که در لرستان زندگی می‌کند و گونه منحصر به فردی از ایران محسوب می‌شود توسط سودجویان شکار می‌شود و برای سفره هفت سین نوروز به مردم فروخته می‌شود که همین باعث مرگ آن شده است، بنابراین کودکان باید از والدین خود بخواهند تا مانع ورود این خزنده به خانه‌ها و مرگ آن شوند.
«محسن فضلی» ، مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران نیز با حضور در غرفه لمس حیوانات از بچه‌ها خواست تا با حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری از محیط زندگی خودمان مراقبت کنیم.
به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، کانون آشنایی با حیاتوحش ضمن نمایاندن برخی از گونه‌های جانوری، درباره زیست‌گاه‌های ایران به بچه‌ها آموزش دادند.
نمایشگاه هفته ملی کودک از 15 مهرماه آغاز شده و تا 21 مهرماه ادامه دارد و بازدید برای همه در محل این نمایشگاه واقع در خیابان حجاب تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر است.