ویژه ‌برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با همکاری سایر سازمان‌ها برنامه‌های متنوعی را برای هفته ملی کودک برنامه‌ریزی کرده است.

راهپیمایی کودکان شهرستان دلیجان 
مرکز فرهنگیهنری شماره یک دلیجان با همکاری سازمان‌های تبلیغات اسلامی، هلال احمر، اداره تربیت بدنی شهرستان، ارشاد اسلامی و مهد کودک‌ها در 16 مهر با عنوان هفته ملی کودک برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار کرد.
راه‌یپمایی کودکان به مناسبت هفته ملی کودک از خیابان طالقانی شروع شد و پس از رسیدن کودکان و نوجوانان به پارک فجر، جشن باشکوهی در پارک برگزار شد.
این جشن با حضور بیش از 250 نفر از کودکان، خانواده‌ها و مسوولان اداره‌های شهرستان برگزار شد و هم‌زمان غرفه‌های نقاشی روی پارچه با نام رنگینه، قرآن بخوان جایزه بگیر، کودک و ایمنی، کودک و ورزش در قالب نمایشگاهی برای بازدید و آشنایی با فعالیت‌های سازمان‌ها بر پا شد.
 
مرکز فرهنگیهنری شماره یک خمین
برنامه‌های شاد این روز شامل مسابقه‌های متنوع، شعرخوانی و نقاشی بر روی طومار با موضوع صلح و دوستی با عنوان کودک و رنگ بود.
 
مرکز فرهنگی هنری داود آباد
هم‌زمان با 16مهر روز جهانی کودک مرکز فرهنگیهنری داودآباد میزبان دبستان دخترانه حجاب بود. دانش‌آموزان ضمن بازدید از نمایشگاه دارا و سارا در فعالیت‌های مرکز به مناسبت هفته ملی کودک و نوجوان شرکت کردند. برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز با حضور دانش‌آموزان آغاز شد.
توضیح در مورد شرایط عضویت و فعالیت‌های مرکز، قصه‌گویی از کودکی پیامبر، اجرا مسابقه‌ی مذهبی، نقاشی با موضوع آرزوها از جمله برنامه‌های این روز بود.
 
کودکان نراقی در هفته ملی کودک
هم‌زمان با دومین روز از هفته ملی کودک 16 مهر مرکز فرهنگیهنری نراق میزبان حدود 40 نفر از کودکان پیش دبستانی بود و ویژه برنامه‌هایی را اجرا کرد.
شعرخوانی، ‌قصه‌گویی، مسابقه نقاشی و چندین فعالیت شاد و سرگرمی دیگر از برنامه‌های این مرکز بود.
 
مراکز فرهنگی هنری آستانه، نیم‌ور و زاویه
مرکز فرهنگیهنری آستانه و نیم‌ور و زاویه هم‌زمان با هفته ملی کودک نمایشگاه آثار اعضا را به مدت یک هفته برگزار می‌کند و در کنار آن هر روز برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار خواهد کرد.
 
مرکز فرهنگی‌هنری استانه
به مناسبت هفته ملی کودک مرکز فرهنگیهنری آستانه با افتتاح نمایشگاه دارا وسارا و برپایی غرفه‌های متعدد از آثار هنری، فرهنگی و ادبی اعضا به مدت یک هفته پذیرای مسوولان، خانواده‌ها و مدارس شهر است.
 
مرکز فرهنگیهنری نیم‌ور
هم‌زمان با هفته ملی کودک نمایشگاه دارا و سارا در مرکز فرهنگیهنری نیم‌ور نیز برپا شده است و اعضا کانون و دانش‌آموزان از این نمایشگاه بازدید به عمل می‌آورند و ضمن بازدید از نمایشگاه با کانون و فعالیت‌های آن و همچنین با هفته کودک و مختصری از حقوق خود نیز آشنا می‌شوند.
از جمله برنامه‌هایی این مرکز می‌توان قصه‌گویی، شعرخوانی، ایستگاه نقاشی، نمایش فیلم و اجرای مسابقه را نام برد.
 
مرکز فرهنگیهنری زاویه
هم‌زمان با سراسر کشور مرکز فرهنگیهنری زاویه نیز با برپایی نمایشگاه و انجام فعالیت‌های شاد این هفته را همراه با همه کودکان این سرزمین جشن می‌گیرد.
انجام فعالیت‌هایی چون بازی، نمایش خلاق، نقاشی و آشنایی با منشور حقوق کودکان گوشه‌ای از این فعالیت‌ها و نمایشگاه بر پا شده است.
 
مرکز فرهنگیهنری شماره دو ساوه
برنامه‌های معرفی عروسک‌های دارا و سارا و بازدید از نمایشگاه عروسک‌ها، قصه‌گویی با موضوع زندگی حضرت فاطمه و امام علی(ع)، نمایش فیلم و نقد و بررسی آن، برگزاری کارگاه ادبی با عنوان"اگر یک روز مال من بود"، نمایش خلاق، پانتومیم، مسابقه طناب بازی و خوانش پیمان‌نامه حقوق کودک در طول این هفته در این مرکز اجرا می‌شود.
 
مرکزفرهنگیهنری کمیجان
امسال هم مرکز کمیجان به استقبال این روزها رفت و برنامه‌های متنوعی را برای هر روز در نظر گرفت تفاوت این برنامه با سال‌های گذشته این بود که کودکان به همراه بزرگ‌ترها کارهای کودکی را با آن‌ها تجربه می‌کنند.
 
مرکز فرهنگیهنری بازنه
16 مهر جشن با شکوهی با حضور 80 نفر از کودکان دبستانی نسترن در سالن آمفی‌تئاتر با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب شامل نمایش توسط عضای مرکز و برگزاری مسابقات پر هیجان برگزار شد و در پایان هم کودکان و خانواده‌ها از نمایشگاه دارا و سارا دیدن کردند.