آرزوی شادی برای همه‌ی کودکان جهان را دارم

مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان در جشن روز ملی کودک در میان کودکان و نوجوانان گفت: برای همه‌ی کودکان جهان آرزوی شادی دارم و امیدوارم هرگز غبار غم بر چهره هیچ کودکی ننشیند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرخ سالاری در جشن روز جهانی کودک در حضور کودکان و مسوولان شهر زاهدان یادآور شد: من فقط آمدم به شما سلام کنم و خوش‌آمد بگویم و هم‌چنین سلامی به کودکان دیروز داشته باشم و آرزو می‌کنم شما و همه‌ی کودکان جهان شاد شاد شاد باشید و دل‌هایتان دور از غم باشد.
در حاشیه برگزاری جشن روز جهانی کودک، رییس اداره‌ی فرهنگی‌هنری اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به حق ویژه‌ای که کودکان بر همه‌ی بزرگسالان دارند معتقد بود که این حق آن‌طور که شایسته است از طرف خانواده و دیگر سازمان‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد ولی کانون پرورش فکری به عنوان یکی ازمتولیان فرهنگ جامعه در این راستا کار می‌کند.
محمدرضا طاهری‌نسب در پایان اظهار امیدواری کرد: دیگر سازمان‌ها نیز در خصوص حقوق کودکان کار کنند و کار کودک تنها محدود به هفته‌ی ملی کودک نباشد.
محسن ذوالفقاری، رییس حوزه هنری، ضمن تبریک به کودکان به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ی کودک گفت: کودکان امروز به دلیل پیشرفت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند بسیار پویا‌تر و کنجکاوتر از کودکان دیروز هستند و همین کار را برای همه‌ی دست‌اندرکاران عرصه‌ی کودک بسیار سخت می‌کند.
وی هم‌چنین معتقد بود تشکیل کارگروهی از خود کودکان برای سنجش نیازهای آنان می‌تواند نتایج ارزنده‌ای در پی داشته باشد.
ذوالفقاری بحث تولیدات آثار مربوط به کودکان را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و افزود: با تولیداتی به روز شده و هدفمند می‌توان همراه با خانواده‌ها بحث‌های آموزشی و تربیتی کودکان را به سوی تعالی پیش برد.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: روز جهانی کودک یک یادآوری به همه‌ی بزرگسالان و به ویژه مسوولان است تا به کوتاهی عملکردشان در حوزه‌ی کودکان بیشتر فکر کنند.
لیلا کدخدایی هم‌چنین آرزو کرد: کودکان سیستان و بلوچستان با توان و تلاش خود در آینده‌ای نه چندان دور واژه‌ی "محروم" را برای همیشه از چهره‌ی استان پاک کنند.
سعید مهدی‌زاده‌شهری، معاون فرهنگی‌هنری اداره کل ارشاد اسلامی، نیز هفته‌ی ملی کودک را سر آغاز توجه به نسل آینده دانست و اظهار امیدواری کرد سایر سازمان‌ها و اداره‌ها نیز مانند کانون این توجه را مستمر در دستور کار داشته باشند که نتایج ارزنده‌ای در پی خواهد داشت.
گفتنی است در مراسم جشن روز جهانی کودک مسوولانی از استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت آب و فاضلاب، حوزه هنری، جمعیت هلال‌ احمر، اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) حضور داشتند.
 
افتتاح نمایشگاه‌های حوزه‌های سیستان و بلوچستان هم‌زمان با جشن روز ملی کودک
هم‌زمان با مراکز کانون سراسر کشور در چند مرکز سیستان و بلوچستان نیز نمایشگاه‌هایی به مناسبت هفته‌ی ملی کودک برپا شد.
 
مرکز 1 زابل میزبان مراکز حوزه‌ی سیستان و سازمان‌های شهر زابل
در روز بازگشایی نمایشگاه علاوه بر مراکز کانون حوزه‌ی سیستان، غرفه‌هایی از آموزش و پرورش، هلال احمر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره بهزیستی و مهد کودک‌های شهر زابل دایر شد.
مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 کانون زاهدان ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: در این‌ مراسم علاوه بر میهمان‌هایی از سازمان‌های یاد شده، معاون استاندار و فرماندار شهر زابل شرکت داشتند و برنامه‌های متنوعی از قبیل قصه‌گویی، سرود، رقص محلی چوب و نمایش عروسکی اجرا شد.
فیروزکوهی هم‌چنین افزود: نقاشی، سفال، تئاتر کاغذی، برنامه‌های ادبی، شاهنامه‌خوانی، بازی و سرگرمی گوشه‌هایی از فعالیت‌های همکاران در هفته‌ی ملی کودک است.
 
نمایشگاه آثار دستی کودکان در مراکز 1 و 2 خاش به مناسبت هفته‌ی ملی کودک
در مراکز خاش نیز کودکان همراه با خانواده‌های خود در جشن روز جهانی کودک شرکت کردند و سپس با حضور در محل نمایشگاه علاوه بر افتتاح آن، از آثار اعضا بازدید کردند.
گفتنی‌است نمایشگاه‌های فوق در طول هفته‌ی ملی کودک از ساعت 8 الی 13 آماده‌ی حضور بازدید‌کنندگان هستند