کودکان روستا‌های شیروان صاحب کتاب‌خانه سیار شدند

هم‌زمان با جشن‌های هفته ملی کودک در استان خراسان شمالی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شیروان راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم گشایش این کتاب‌خانه حسین برومند جانشین مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک با اشاره به حدیثی از امام علی (علیه‌السلام) گفت: موضوع تعلیم و تربیت یکی از مقوله‌هایی است که در دین اسلام بسیار سفارش شده و به فرموده مولا علی (علیه‌السلام) باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان را برای زمانی غیر از این زمان که در آن قرار داریم پرورش دهیم.
وی افزود: از آن جایی که این کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند وظیفه ‌ما و تمامی دست‌اندرکاران این حوزه است که هر آن‌چه در توان داریم برای پرورش و تربیت آن‌ها تلاش کنیم
برومند در ادامه خطاب به کودکان روستایی گفت: فکر نکنید کسانی که اکنون در کشور مسوولیت دارند همه از جامعه شهری و با امکانات عالی به این مراتب رسیده‌اند چنین نیست چرا که در حال حاضر نیز بسیاری از نمایندگان مجلس و استانداران از همین روستاها با کمترین امکانات توانسته‌اند به توفیقات زیادی دست پیدا کنند.
جانشین مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی یادآور شد: هرکز خودتان را دست‌کم نگیرید چرا که با درس خواندن و تلاش و استفاده صحیح از همین امکانات مانند این کتاب‌خانه سیار می‌توانید قله‌های افتخار را فتح کنید.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری مسوولان استانی به زودی یک مرکز ثابت فرهنگی‌هنری کانون نیز در این منطقه احداث شود.
در این مراسم هم چنین علی ارکانی‌فرد مدیرکل کانون خراسان شمالی ضمن عرض خیرمقدم به کودکان و نوجوانان و میهمانان حاضر گفت: این چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون درسطح استان است و از محل اعتبارات استانی راه‌اندازی شده و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال یک مرکز سیار دیگر نیز برای کودکان روستایی شهرستان اسفراین ره‌اندازی کنیم.
 شعرخوانی به زبان کردی محلی و خوش‌آمدگویی به زبان ترکی توسط کودکان روستایی شیروان از دیگر برنامه‌های مراسم گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی شیروان در خراسان شمالی بود.