روزهای پر شور و نشاط کودکی در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس

گزارش فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون نشان‌گر حضور فعال و پر نشاط کودکانی است که می‌خواهند ساعاتی از عمرشان را در هفته‌ای که متعلق به آنان است به شور، شادمانی، تحرک و بازی بپردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان فارس تمام توان و تلاش خود را در این هفته متمرکز کرده و هم پیمان شده‌اند تا در هفته‌ی ملی کودک، دنیای زیبای کودکی را شیرین‌تر از قبل و بعد ترسیم کنند تا خاطره‌ی آن سال‌های شاد را برایشان رقم بزند.
بر این اساس کودکان اقلیدی همراه با بچه‌های سراسر کشور روز و هفته‌ای را که فقط متعلق به خودشان است جشن گرفته‌اند.
مرکز فرهنگی‌هنری کانون اقلید در روزهای آغازین هفته‌ی ملی کودک، در یکی از مدارس تحت پوشش واحد سیار و تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ی استثنایی مراسم جشن برگزار کرد و به اجرای فعالیت‌های متنوع، شاد و جذاب از قبیل نمایش فیلم، قصه‌گویی، نقاشی و بازی‌های مختلف و مسابقه پرداخت.
مرکز فرهنگی‌هنری کانون لارستان نیز در هفته ملی کودک فعالیت‌هایی هم‌چون مسابقه، نمایش فیلم، کارگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب و سرگرمی را برای کودکان برگزار کرد.
مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 کانون شیراز نیز با اجرای برنامه‌های متنوع مانند معرفی کانون، قصه‌گویی، مسابقه، نمایش عروسکی و برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای تابستان اعضا، به اجرای برنامه در این هفته پرداختند.
مرکز فرهنگی هنری کانون لامرد با اجرای نمایش عروسکی، مسابقه، برپایی ایستگاه نقاشی و پخش نماهنگ صوتی میزبان کودکان لامردی است.
در این هفته مرکز فرهنگی‌هنری آباده با اجرای نمایش عروسکی «دوستی زیباست»، نمایش فیلم، قصه‌گویی، بازی، برپایی نمایشگاه آثار اعضا و نمایشگاه فروش میزبان کودکان 11-6 سال شهر است تا کام بچه‌ها را با لبخند و شیرینی شیرین کند.
در سومین روز از هفته ملی کودک مرکز قیر و کارزین میزبان پیش دبستانی‌ها و کلاس پنجمی‌ها بود تا با تبریک این هفته، معرفی کانون، مسابقه، نمایش فیلم، برپایی ایستگاه‌های سفال‌گری و نقاشی را برای کودکان اجرا کند.
زنگ کودک در مرکز فرهنگی‌هنری کانون سپیدان توسط حجت‌الاسلام موسوی انور، امام جمعه شهرستان سپیدان و با حضور 400 کودک سپیدانی، رییس سازمان تبلیغات سپیدان، رییس بهزیستی و مسوولان و مربیان شبکه بهداشت، به صدا در آمد.
مرکز شماره 5 شیراز نیز هم زمان با هفته‌ی ملی کودک با دعوت از دانش‌آموزان مدارس میزبانی کودکان را برعهده دارد. برپایی نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ادبی، پخش سرودهای شاد کودکانه و شعرخوانی، استقبال از دانش‌آموزان و معرفی کانون، نمایش فیلم، مسابقه‌ی حضوری شاد و پر تحرک، برپایی ایستگاه نقاشی( من و اسباب بازی‌هایم)، برپایی ایستگاه ادبی و بازی با عروسک های دارا و سارا، از جمله فعالیت‌های این مرکز در روزهای زیبای هفته‌ی ملی کودک است. 
نمایشگاه آثار اعضا و فروش کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم و برنامه‌های شاد دیگری نیز در مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد در حال اجرا ست.
هم‌چنین با هماهنگی‌هایی که با اداره آموزش و پرورش، مدارس و پیش دبستانی‌ها انجام گرفته هر روز صبح و عصر کودکان فیروزآبادی در مرکز حضور دارند و از برنامه‌های مربوط به هفته‌ی ملی کودک بهره‌مند می‌شوند.
در مرکز زرقان نیز برنامه‌های قصه‌گویی، مسابقه‌های متنوع، بیان آرزوهای بچه‌ها با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود. امام جمعه و اعضای شورای شهر زرقان هم از فعالیت‌های کانون در این هفته بازدید کرده‌اند.
در هفته ملی کودک مرکز شماره 6 شیراز با برگزاری برنامه‌های جذاب آماده حضور کودکان و نوجوانان پر‌نشاط مدارس شهرک والفجر بود و این میزبانی تا پایان هفته‌ی ملی کودک ادامه دارد.
 قصه‌گویی، مسابقه پر نشاط حضوری، جشنواره فیلم‌های کانونی، ایستگاه‌های نقاشی، ادبی و کاردستی از جمله برنامه‌های برگزار شده مرکز اعلام شده است.
کودکان در مرکز شماره 6 شیراز، با دریافت نشان یادبود روز جهانی کودک با شعار "زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" با خاطره‌ای خوش کانون را ترک می‌کنند.
مرکز نورآباد تاکنون میزبان بسیاری از کودکان بوده و به اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، نمایش فیلم، مسابقه، برپایی ایستگاه‌های کاردستی و نقاشی پرداخته است.
قصه‌گویی، نمایش فیلم، برپایی مسابقه‌ی زنده باد کودکی، برپایی نمایشگاه فعالیت‌های تابستانه، بازی و سرگرمی، برپایی ایستگاه‌های هنری نقاشی و عکس یادگاری، ایستگاه ادبی با قالب خاطره‌نویسی جهت مربیان و معلمان و والدین با عنوان "زنده باد کودکی" از برنامه‌های مرکز فرهنگی‌هنری نی‌ریز در هفته‌ی ملی کودک است.
مرکز شماره 2 داراب با برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی‌هنری هم‌چون نمایش فیلم، مسابقه‌های حضوری شاد و جذاب، شعرخوانی و نوشتن متن ادبی با عنوان "دنیای رنگی من" پذیرای تعداد زیادی از کودکان پیش دبستانی و دبستانی بوده است. 
برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک تا 21 مهر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.