روایت 10 قصه در آخرین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

روایت 10 قصه‌ی دیگر توسط قصه‌گویان ایرانی و خارجی و برگزاری یک نشست تخصصی پایان بخش شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز است.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، آخرین روز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روز سه‌شنبه 1 اسفند با روایت قصه‌ی «دزد و حاکم» توسط  اسماعیل ذبیحی قصه‌گوی مازندرانی آغاز می‌شود.
در ادامه فصلی قاسمی از گیلان، ضحی محزون از فارس و خیام احمدی از کرمانشاه به ترتیب قصه‌های «وقتی از آسمان گوسفند ببارد»، «قاشق کوچولوی چوبی»، «ملوچک و خواب شیرین» را قصه‌گویی خواهند کرد.
همچنین قصه‌های «دزدان مسجد جامع» ، «چارلی چارانگله»، و «فرنگیس»، توسط نرجس شمس‌آبادی از اصفهان، مریم شفیع‌زاده از تهران و وحید خسروی از کرمانشاه روایت می‌شود.
براساس این گزارش، نیکلاس بنا ونتورا از کشور فرانسه با قصه‌ی «نشانه‌ها» وآنا صوفیا پایوا از کشور پرتغال با قصه‌ی «سالمندان» ، قصه‌گویان خارجی روز پایانی جشنواره خواهند بود.
آخرین قصه‌ی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز به روایت قصه‌ای از پهلوانان ایرانی می‌پردازد که شعله ایل‌بیگی‌پور از کرمانشاه با قصه‌ی «پسران فریدون» قصه گویی آن را بر عهده دارد.
در بخش دوم برنامه‌های روز پایانی جشنواره نشستی تخصصی با موضوع قصه‌گویی با حضور اسدالله شکرانه و علی‌مراد خرمی در محل مرکز تربیت معلم شهید رجایی تبریز برگزار می‌شود.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از صبح روز 29 بهمن ماه در تبریز آغاز شد و شامگاه سه‌شنبه اول اسفند با تجلیل از برگزیدگان جشنواره به کار خود پایان می‌دهد.