نتایج علمی بازار تئاتر کودک و نوجوان مکتوب شود

منوچهر اکبرلو، کارشناس حوزه نمایش، معتقد است، برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بازار تئاتر کودک و نوجوان باید برنامه‌هایی اندیشه شود تا نتیجه این فعالیت به شکل‌های مختلف مکتوب و تصویری، در دسترس افراد قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با این توضیح که تشکیل هرگونه بازار فرهنگی می‌تواند به ترویج و اطلاع‌رسانی محصولات نمایشی بیافزاید، گفت: چند تجربه محدود در برگزاری بازار تئاتر در جشنواره تئاتر فجر نشان داد این فعالیت تاثیر بسیار زیادی دارد و راه‌گشای تعامل گروه‌های ایرانی با جشنواره‌ها و سرمایه‌گذاران فرهنگی خارج از کشور می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند به تعامل گروه‌های داخلی و همچنین گروه‌های خارجی اضافه کند. برای افزایش هرچه بیشتر به میزان این تاثیرگذاری باید تمامی فعالیت‌های بازار از جمله تخصیص غرفه‌ها، برگزاری سمینارها و فعالیت‌های اصلی و حاشیه‌ای، حول محور همین هدف سامان پیدا کند.
این کارشناس تئاتر، برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان را مثبت‌ دانست و اظهار داشت: در این زمینه باید به مقوله مخاطب‌شناسی، اقتصاد تئاتر کودک و نوجوان و شیوه‌های مثبت تبلیغات و عرضه کالاها هرچه بیشتر پرداخته شود تا گروه‌ها با دریافت برآیند تجربیات یکدیگر، سطح کار و شیوه عرضه آثار خود را ارتقا بخشند.
اکبرلو اضافه کرد: بسیاری از نمایش‌گران حوزه کودک و نوجوان به ویژه‌ اهالی شهرستان، امکان حضور در بازار را نخواهند داشت و باید حاصل تجربه‌ برگزاری این بازار به صورت مکتوب و تصویری در دسترس افرادی که امکان حضور در این رویداد را پیدا نخواهند کرد، قرار بگیرد.
 بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.