قابلیت برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان به‌صورت بین‌المللی

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است، بازار تئاتر کودک و نوجوان اتفاق مهمی است و قابلیت برگزاری در سطح بین المللی را دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی گنج کریمی، در این زمینه توضیح داد: وقتی که بازاری به این شکل برای نخستین بار ایجاد می‌شود، خانواده، کودک و نوجوان و دست‌‌اندرکاران تولید این شاخه نمایشی سه ضلعی هستند که با شناخت کافی از نیازهای یکدیگر می‌توانند پاسخ‌گوی تقاضاها باشند.
وی با بیان این‌که گروه‌هایی که دارای برنامه باشند می‌توانند برپایه یک تفکر محوری در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کنند، اظهار داشت: این گروه‌ها می‌توانند در طول سال برنامه سالانه خود را به سطوح پایین‌تر و بالاتر آموزش بدهند. این بده بستان‌ها موجب فعالیت می‌شود و می‌تواند چراغ راهی برای آینده باشد. بازار تئاتر این شرایط را برای هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان فراهم می‌کند تا تجربیات خود را به دیگران که متقاضی دانستن هستند انتقال دهند.
گنج کریمی ادامه داد: حضور گروه‌ها و نهادهای فعال در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در بازار، موجب آشنایی گروه‌ها و نهادها از آخرین دست‌آوردها و محصولات حوزه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود و این خود به تنهایی اتفاقی مهم است و بی شک در سال‌های آینده می‌تواند در سطح بین‌المللی برگزار شود.
وی تصریح کرد: هر فردی که وارد دنیای تئاتر می‌شود قدرت تعامل و رفتارهای معقول اجتماعی‌اش در مواجهه با تعدد نهادها افزایش می‌یابد. همچنین نقش‌آفرینی افرادی که پیشینه کار تئاتری دارند در رهبری مجموعه‌های مختلف انکار ناشدنی است. بازار تئاتر هم می‌تواند نقش خوبی در ایجاد هم‌گرایی تمامی واحدهای داخلی کانون و علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه فراهم آورد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.