نتایج بخش دست‌آوردهای نو و رادیو تئاتر بازار تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

اسامی آثار راه یافته به دو بخش «دست‌آوردهای نو» و «رادیو تئاتر» بازار تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش دست‌آوردهای نو در قالب نشست، سخنرانی و کارگاه برگزار می‌شود. این بخش به منظور معرفی آثار، فعالیت‌ها و دست‌آوردهای خلاق در زمینه‌های فنی و تکنیکی همچنین مباحث نظری هنرهای نمایشی کودک و نوجوان پیش بینی شده است.
موضوع‌های راه یافته به بخش دست‌آوردهای نو به این شرح است:
«کارت نمایش» با حضور فائزه فیض، «قصه گویی از شاهنامه» با حضور فرزانه اخوت، «آموزش با من تا بزن» آذر مبارکی‌، «کارگاه نمایش قصه گو» با حضور آناهیتا غنی‌زاده، «کارگاه آموزش ساخت صفیر و نواختن آن» با حضور بهناز مهدی‌خواه، «ریتم و مشارکت در تئاتر ویژه کودک و نوجوان» با حضور زهرا شایان‌فر، «تئاتر مینی مالیستی با استفاده از وسایل مدرسه» با حضور مجید کیمیایی‌پور، «اجرای نمایش و قصه‌گویی با عروسک‌های نو» با حضور علی کبکی کندی و هاجر کفایتی، «اجرای نمایش‌نامه‌خوانی با عروسک‌های کاغذی» با حضور محمدرضا امامی، «اجرای نمایش، ساخت عروسک و دوخت لباس» با حضور ندا هادیان، «ترکیب موسیقی و تئاتر برای معلولان ذهنی» با حضور هاتف دوستدار و «خلاقیت در ساخت عروسک‌های نمایش با استفاده از مواد بازیافتی» با حضور نادیا محمدیه طبیبی.
بخش رادیو تئاتر
این بخش از بازار با تاکید بر متون نمایشی ایرانی و با هدف ترویج جنبه‌های شنیداری در تولیدات نمایشی ویژه کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.
به بخش «رادیو تئاتر» متون نمایشی «ننه گل و ماهدونه» به کارگردانی مجید حمزه از تهران، «پیراهن جدید آقای شب» به کارگردانی علیرضا آقایی از استان ایلام و «ماجرای پرفراز و نشیب یک گنجشک فسقلی در یک پنجشنبه عجیب و غریب» به کارگردانی سولماز خواجه وند از تهران راه یافتند.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.