تأکید مدیر تئاتر شهر، به برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان در تهران

سیدصادق موسوی، مدیر مجموعه تئاتر شهر، می گوید: مسوولان برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان هیچ‌گاه به فکر انتقال بازار به شهری غیر از تهران نباشند، برپایی این رویداد در تهران به دلیل وجود امکانات و تمرکز بیشتر جمعیت هنرمندان نتایج بهتری خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسوی گفت: برگزاری بازار تخصصی تئاتر کودک و نوجوان ایده خوبی است و باید از آن حمایت شود.
وی ادامه داد: نکته مهم، برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان در تهران است؛ برخلاف سیاستی که می‌گوید رویدادها و جشنواره‌ها باید در شهرستان‌ها برگزار شود برپایی این رویداد در تهران، می‌تواند زمینه‌ساز یک جریان خوب برای حرکت به سمت هرچه تخصصی‌تر شدن جریان تئاتر کودک و نوجوان شود.
مدیر مجموعه تئاترشهر از برگزاری بازارهای تئاتر در کنار جشنواره‌ها گفت و اظهار داشت: برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان به صورت تخصصی و مجزا از جشنواره‌ها بسیار تاثیرگذارتر از برگزاری آن در کنار جشنواره‌ها خواهد بود چراکه به دلیل گزینشی بودن ما شاهد حضور تمام هنرمندان در جشنواره‌ها نیستیم.
وی با بیان این که مخاطبان بازار تئاتر کودک و نوجوان مردم عادی هستند، افزود: این رویداد می‌تواند با شیوه برگزاری که درنظر گرفته به عنوان مکملی برای جریان تئاتر کودک و نوجوان عمل کند.
موسوی ادامه داد: کانون هدف گذاری صحیحی داشته و در حوزه‌ای وارد شده است که مشابه آن در دیگر نهادهای مرتبط با تئاتر دیده نمی شود. یکی از مشکلاتی که در رابطه با برگزاری رویدادها با آن مواجهیم موازی کاری است. اما بازار تئاتر کودک و نوجوان با فعالیت‌ دستگاه‌های دیگر هم‌پوشانی ندارد و به طور قطع یک کمبود را جبران می‌کند.
موسوی در پاسخ به این پرسش که نهادها چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات موجود به برگزاری چنین رویدادی یاری برسانند، اظهار داشت: تجربه نشان داده که نباید از دستگاه‌های مختلف انتظار کمک داشت و اگر قرار باشد دستگاه‌ها به امید یکدیگر باشند با مشکل مواجه می‌شوند. امیدوارم سازمان‌هایی مانند سازمان تبیلغات اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری تهران و مرکز هنرهای نمایشی بتوانند انرژی خود را برای کمک به کانون و برگزاری هرچه بهتر این رویداد بسیج کنند.
موسوی در ارتباط با راهکارهای حرکت بازار تئاتر کودک و نوجوان در جهت اهداف بلند مدت برای بین‌المللی شدن، توضیح داد: اگر بازار تئاتر با راه‌اندازی یک پایگاه چندزبانه فعال که عمر آن فقط به روزهای برگزاری رویداد معطوف نباشد، در طول سال با شرکت کنندگان ارتباط داشته باشد و به پرسش های احتمالی شرکت کنندگان پاسخ دهد به خوبی می‌تواند در این جهت گام بردارد. امیدوارم بازار تئاتر کودک و نوجوان ایران روزی در سطح بین‌المللی برگزار شود.
وی ادامه داد: بازار از طریق این پایگاه فعال امکان جذب حامیان مالی را دارد و حتی در ایام غیر از زمان برگزاری می‌تواند گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان را در سطح بین‌الملل برای اجرای نمایش به کشور‌های دیگر معرفی کند.
موسوی اضافه کرد: بازار، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی را نیز برگزار می کند و سالی یک مرتبه توانایی‌های گروه‌ها در زمینه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد. برکات این عمل در آینده متوجه جوانان و هنرمندان کشور ما می شود.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.