فراخوان بازار تئاتر کودک و نوجوان

مرکز ملی اسیتژ ایران فراخوانی را برای برپایی بازار تئاتر کودک و نوجوان منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این بازار با هدف تثبیت جایگاه تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک فعالیت تخصصی در تلاش است تا با معرفی فعالیت‌های نمایشی دست‌اندرکاران این حوزه، آخرین دست‌آوردهای نمایشی کودک و نوجوان را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد.
      بر اساس این خبر، این بازار از تاریخ 10 تا 12 تیر 1392 با اجراهای صحنه و فضای باز، نشست و کارگاه آموزشی، سمینار علمی و رادیو تئاتر میزبان مخاطبان کودک و نوجوان خواهد بود.
      هم‌‌چنین قرار است در این بازار برای اولین بار، بخشی با عنوان دست‌آوردهای نو طراحی شود تا فعالان حوزه تئاتر آخرین فعالیت‌های عملی و تجربی خود را معرفی کنند.
      علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان و ثبت‌نام در بخش‌های مختلف، با تلفن دبیرخانه به شماره 88971292 یا با آدرس ایمیل center@assitejiran.com تماس بگیرند.
      همچنین به‌تازگی در مرکز ملی اسیتژ، شورایی با حضور مجید سرسنگی، رحمت امینی، هما جدی کار، مصطفی رحماندوست و علی کاشفی خوانساری تشکیل شده است.
      صدیقه حسن‌زاده مدیر مرکز ملی اسیتژ هدف از تشکیل این شورا را ارایه نظر مشورتی در حوزه فعالیت‌های مرکز ملی استیژ دانست .
      مدیر مرکز ملی استیژ با اشاره به شرح وظایف شورای این مرکز توضیح داد: این شورا برای برنامه‌های مختلفی که استیژ در پیش دارد، نظر مشورتی می‌دهد. علاوه‌ بر این، از دیدگاه‌های اعضای آن در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در سطح ملی و بین‌المللی استفاده می‌کند.
      حسن‌زاده یادآور شد: با توجه به این‌که اسیتژ فراخوان‌های مختلفی را درباره برنامه‌های بین‌المللی منتشر می‌کند، انتخاب اثر برای رویدادهای بین‌المللی مانند جشنواره‌ها، سمینارها و ... از طریق این شورا انجام می‌شود تا آثار بهتر و باکیفیت‌تری انتخاب شود.
      به گفته وی، این شورا دو کمیته دارد که در آن‌ها آثار متقاضی حضور در جشنواره‌های خارجی معرفی می‌شود و از سوی دیگر کمیته عضویت درباره عضویت افراد متقاضی تصمیم‌گیری می‌کنند.
      او درباره انتخاب اعضای این شورا توضیح داد: انتخاب این اعضا با توجه به شخصیت حقوقی‌شان و همین طور جایگاهی که به لحاظ فعالیت‌شان در سطح فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان دارند، صورت گرفته است.

            حسن‌زاده همچنین از انتشار نخستین نشریه تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این نشریه توسط مرکز ملی استیژ به صورت فصل‌نامه تخصصی تئاتر کودک و نوجوان منتشر می‌شود و قرار است توزیع گسترده و سراسری داشته باشد.