راه‌یافتگان به مرحله نهایی اولین جشنواره‌ی پرده‌خوانی رضوی اعلام شدند

راه‌‌یافتگان به مرحله نهایی اولین جشنواره پرده‌خوانی رضوی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راضیه باباخانی دبیر نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی با بیان این مطلب گفت: هیات داوران بعد از بررسی 118 اثر در دو مرحله، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره را در دو بخش رقابتی و غیررقابتی معرفی کردند.
باباخانی گفت: در بخش رقابتی از بین اعضای شرکت کننده "مسافر کاروان" از استان اصفهان، "سقاخانه اسماعیل طلا" از استان خراسان رضوی، "نزول باران" از استان خوزستان و "نماز باران" از استان کرمان به مرحله نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: در بخش مربیان "شیران پرده"، "سرخ و سبز و مرد سلمانی" از استان خراسان رضوی و "سرود باران" از استان تهران از سوی هیات داوران برای رقابت در بخش نهایی انتخاب شدند.
مدیرکل کانون استان خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش غیررقابتی نیز "ضامن آهو" از آذربایجان شرقی، "منتشاء" از تهران، "ضامن آهو" از اصفهان، "معجزات امام رضا(علیه‌السلام) و گوهر شاد خاتون" از خراسان رضوی و "توبه" از گلستان به مرحله نهایی دعوت شدند.
باباخانی ادامه داد: با توجه به نظر هیات داوران و تجربه‌ی سال نخست برگزاری این جشنواره، نیاز به امر آموزش و تربیت مربی علاقه‌مند به این هنر اصیل در مراکز فرهنگی هنری احساس می‌شود.
وی ادامه داد: پرداختن به مقوله‌ی پ‍ژوهش و تحقیق کاربردی و عملیاتی با هدف بازآفرینی خاص آثار کودکان و نوجوانان در متون پرده‌خوانی، تصویرگری و تصویرسازی پرده‌ها، شیوه‌های نقالی و پرده‌خوانی (قصه‌گویی تصویری) و... می‌تواند زمینه‌ساز اجرای مطلوب و موثر برنامه پرده‌خوانی توسط مربیان و اعضای کانون سراسر کشور باشد.
باباخانی در رابطه با بخش غیررقابتی نیز گفت: داوران آثار دعوت شده را به لحاظ خلاقیت‌های خاص و تفاوت‌های هنری شاخص، انتخاب و در جهت تقویت فعالیت پرده‌خوانی در مراکز فرهنگی هنری معرفی کرده‌اند.
گفتنی است نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی هم‌زمان با دهه کرامت روز 18 شهریور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تماشا به نشانی www.kpf-khr.ir/namayesh مراجعه کنند.