ترجمه فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به هفت زبان دنیا

فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به هفت زبان دنیا ترجمه شده است و به‌زودی به کشورهای مختلف جهان ارسال خواهد شد.

محسن حموله مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با بیان این مطلب که فراخوان جشنواره به هفت زبان (انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، ترکی استانبولی، روسی و اسپانیولی) ترجمه شده است اظهار امیدواری کرد جشنواره امسال نسبت به دوره‌های گذشته پربارتر برگزار شود.
وی با تاکید بر این‌که جشنواره‌های رضوی نقطه‌ی عطفی در فعالیت‌های کانون است یادآور شد که جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در سه سال اجرای خود در مازندران با موفقیت‌های خوبی همراه بوده است‌، امیدوارم در این دوره به میزبانی استان اصفهان و دوره‌های بعدی نیز شاهد این موفقیت‌ها باشیم.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون رایزنی با قصه‌گویان خارجی مسلمان از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این رویداد بین‌المللی را از جمله فعالیت‌های موثر حوزه بین‌الملل کانون دانست.
جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی درچهارمین سال خود، هم‌زمان با دهه کرامت در 23 و 24 شهریور 1392 در اصفهان برگزار می‌شود.
این رویداد یکی از 16 جشنواره‌ای است که توسط کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) با مسوولیت کانون برگزار خواهد شد.
 در همین حال مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به تبیین اهمیت برگزاری این جشنواره در دو بعد ملی و فراملی و نیز تاثیر آن در این دو حوزه به خصوص در میان اقشار کودک و نوجوان پرداخت و خواستار بهره‌گیری بیشتر از دیدگاه‌های صاحب نظران و مسوولان فرهنگی شد چرا که به اعتقاد وی این مهم فرصتی را فراهم می‌آورد تا ضمن برخورداری از راهنمایی‌های آنان، زمینه تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده‌تر جهت ترویج معارف رضوی و اهداف مورد نظر فراهم شود.
 حموله در پایان تاکید کانون به ویژه شخص مدیرعامل بر ترویج فرهنگ رضوی را تاکیدی هوشمندانه دانست به این دلیل که نخست در کشوری زندگی می‌کنیم که افتخار میزبانی حضرت امام رضا (علیه‌السلام) را بر عهده دارد و بارگاه نورانی آن امام در مشهد مقدس زیارت‌گاه میلیون‌ها عاشق و دوست‌دار خاندان اهل بیت(علیهم السلام) است و از سوی دیگر چشم امید میلیون‌ها مسلمان برای ترویج این معارف در کشورهای  مختلف به ایران دوخته شده است.
بر اساس این گزارش افزایش شناخت مخاطبان نسبت به سیره‌ی عملی امام رضا(علیه‌السلام) به واسطه‌ی قصه‌گویی، ارتقای قصه‌گویان و دستیابی به روش‌های جذاب در زمینه‌ی قصه‌گویی مذهبی و شناسایی متون مناسب برای قصه‌گویی رضوی از جمله اهداف چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی است که در سه بخش مربیان کانون، آزاد و نوجوانان 13 تا 17 سال و بین‌الملل برگزار شود.
 در این فراخوان از شرکت کنندگان خواسته شده است آثار خود را در قالب لوح فشرده تا 5 مرداد به دبیرخانه جشنواره در کانون اصفهان ارسال کنند.
فراخوان این جشنواره‌ها با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت کامل همراه با فایل‌های تصویری و متنی بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.