کانون استان یزد میزبان اولین جشنواره‌ی سرود رضوی شد

کانون استان یزد از امسال در میان 16 عضو کارگروه فرهنگی هنری کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) قرار گرفته است و میزبانی اولین جشنواره سرود رضوی را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با توجه به فعالیت‌های گسترده کانون استان در حوزه‌ی موسیقی در سال‌های اخیر و ظرفیت‌های موجود برای توسعه‌ی آن، برگزاری جشنواره سرود رضوی به استان یزد واگذار شد.
بر اساس این گزارش، سایت جشنواره‌ی ملی سرود رضوی با هدف اطلاع‌رسانی به موقع این جشنواره و ارتباط با مخاطبانش نیز راه‌اندازی شد.
بنابر این علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت sorudrazavi.ir از اطلاعات مربوط به اولین جشنواره خبردار شوند.
در عین حال، از طریق فراخوان، تاکنون اقدام‌هایی مانند جمع‌آوری اشعار رضوی، سروده‌ی شاعران کشوری شناسایی هنرمندان موسیقی در حوزه‌ی سرود و اطلاع‌رسانی ویژه به آن‌ها جهت آهنگ‌سازی برای اشعار و تشکیل گروه‌های سرود با موضوع رضوی در سطح استان هم صورت گرفته‌ است.
بر اساس فراخوان، گروه‌های سرود در این جشنواره در قالب کانونی و آزاد شرکت خواهند کرد. در این دو بخش، شرکت‌کنندگان 7 تا 17 ساله این جشنواره باید برای کسب امتیاز با متون متناسب با گروه سنی خود و خلاقیت در فرم و محتوا حضور داشته باشند.
این گزارش حاکی است آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، 30 مرداد 1392 خواهد بود، 18 شهریورماه آثار با حضور هنرمندان و متخصصان سرود و موسیقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هم‌چنین از برگزیدگان اول، دوم و سوم این جشنواره در سه بخش سرود، آهنگ‌سازی و شعر تقدیر خواهد شد.
داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به فراخوان‌های این جشنواره‌ها بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir مراجعه کنند.