نمایش‌نامه‌خوانان نوجوان برای شرکت در جشنواره رضوی آماده می‌شوند

نمایش‌نامه‌خوانان نوجوان از سراسر ایران برای شرکت در سومین ‌جشنواره‌ی ‌سراسری نمایش‌نامه‌خوانی رضوی، آماده می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه ‌جشنواره‌ی ‌سراسری نمایش‌نامه‌خوانی رضوی در کانون استان همدان، از انتشار فراخوان سومین ‌جشنواره‌ی ‌سراسری نمایش‌نامه‌خوانی رضوی، خبر داد.
بر اساس این فراخوان، سومین جشنواره سراسری نمایش‌نامه‌خوانی رضوی، در چهارچوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) در دو بخش «نمایشنامه‌خوانی» و «تجربیات موفق» در گروه سنی نوجوانان 12 تا 17 سال برگزار می‌شود.
در عین حال قرار است شرکت کنندگان آثار خود را در قالب لوح فشرده، مطابق با اجرای حضوری و بدون تدوین تصویری به دبیرخانه جشنواره در کانون همدان ارسال کنند.
این گزارش حاکی است، آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره سراسری نمایش‌نامه‌خوانی رضوی، 14 تیر سال 1392 اعلام شده است اما تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و ارسال متون توسط علاقه‌مندان باید در نهایت تا تاریخ 12 اردیبهشت سال 92 صورت پذیرد.
پس از گذشت مراحل انتخاب و داوری آثار سه نفر، به عنوان برگزیده‌های نهایی معرفی خواهند شد.
مرحله‌ی کشوری این جشنواره نیز در استان همدان و هم‌زمان با دهه کرامت در استان همدان برگزار و از صاحبان برترین آثار تجلیل ‌شود.
بر این اساس، هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه‌ و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، افزایش شناخت مخاطبان نسبت به سیره‌ی عملی امام رضا(علیه السلام) به واسطه‌ی نمایش‌نامه‌خوانی، آشنایی و تربیت استعدادهای کودکان در نمایشنامه‌خوانی و هنر، ترویج مطالعه ادبیات نمایشی، تقویت مهارت خواندن و درک متون نمایشی و گسترش نمایش‌نامه‌های دینی - که تامین‌کننده نیازهای نمایشی هنرمندان است – اعلام شده است.
این در حالی است که دو دوره‌ی این جشنواره توسط کانون استان خراسان رضوی و در چهارچوب جشنواره‌های 8 گانه‌ی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شد و سومین دوره‌ی آن نیز توسط کانون استان همدان برگزار خواهد شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و 16 عنوان جشنواره آن را بر عهده دارد.
فراخوان این جشنواره‌ها نیز با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت کامل همراه با فایل‌های تصویری و متنی بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.