کودکان و نوجوانان  برای امام رضا(علیه السلام) فیلم پویانمایی می‌سازند

فراخوان نخستین جشنواره سراسری "پویانمایی رضوی" ویژه‌ی کودکان و نوجوانان از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) توسط کانون فارس منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نخستین جشنواره ملی پویانمایی رضوی هم‌زمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، فراهم کردن زمینه پرورش خلاقیت تصویری و تجسمی کودکان و نوجوانان و فراهم‌سازی بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های علاقه‌مندان به حوزه سینما و هدایت هدفمند آنان برگزار می‌شود .
از موضوع‌های این جشنواره می‌توان به زندگی امام رضا (علیه‌السلام) از تولد تا شهادت، سیر تاریخی حرکت امام از مدینه تا مرو، ارتباط ایشان با فرزندشان امام جواد (علیه‌السلام)، برادر گرامی‌شان حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (علیه‌السلام)، خواهر ارجمند ایشان حضرت معصومه (سلام‌ا... علیها) و سایر یاران و اصحاب ایشان و... اشاره کرد.
بر اساس این فراخوان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 21 مرداد سال 1392 است.
هم‌چنین کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی 10 تا 17 سال می‌توانند به صورت گروهی در این جشنواره شرکت کنند.
در عین حال هر شرکت ‌کننده فیلم‌های پویانمایی تهیه شده را فقط در قالب لوح فشرده و با فرمت AVI ارسال کرده و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌ها یا مسابقه‌های دیگر شرکت داده شده باشد.
از برگزیدگان در آیین پایانی این جشنواره که در روز 20 شهریور 1392 برگزار می‌شود تقدیر خواهد شد.
زمان برپایی نمایشگاه و اکران آثار برگزیده نیز در روزهای20 تا 25 شهریور 1392 در سالن شهید دستغیب حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) خواهد بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و 16 عنوان جشنواره آن را بر عهده دارد.
فراخوان این جشنواره‌ها با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت کامل همراه با فایل‌های تصویری و متنی بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی: www.kanoonnews.ir منتشر شده است.