فعالیت‌های رضوی کانون، الگویی برای دیگر جشنواره‌های امام رضا(علیه‌السلام)

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا علیه‌السلام گفت که فعالیت‌های رضوی و برنامه‌ریزی‌های خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به الگویی برای دیگر برگزارکنندگان جشنواره‌های امام رضا تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مطلب را سید جواد جعفری در گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل کانون سراسر کشور در تهران بیان کرد و افزود: نظم بسیار مناسبی در دبیرخانه کمیته کودک ونوجوان جشنواره از سوی کانون ایجاد شده است و دیگر جشنواره‌های رضوی نیز در حال تجدید نظر در شیوه‌نامه‌های خود هستند و از کانون در این زمینه الگو گرفته‌اند.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) امسال در حالی برگزار می‌شود که کانون علاوه بر مسوولیت کمیته کودک و نوجوان، برگزاری 16 جشنواره رضوی را بر عهده دارد.
در این میان بخشی از گردهم‌آیی مدیران کانون به بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه برگزاری این جشنواره‌ها و زمان‌بندی آن گذشت.
جعفری در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که حضرت امام رضا (علیه‌السلام) همه کسانی را که در راه ترویج فرهنگ رضوی تلاش می‌کنند در زمره زائران و خدمت‌گزاران و خادمان خود ببینند.
وی تلاش برای برگزاری جشنواره را فراتر از مسوولیت‌های اداری دانست و تاکید کرد: این کار را باید به عنوان یک تکلیف الهی و اعتقاد و باور قلبی پیگیری کنیم.
جعفری همچنین به اهمیت خادم امام بودن نیز اشاره کرد و افزود: وقتی خود را خادم امام می‌دانیم لازمه‌اش این است که در هر فضایی که زندگی می‌کنیم خود را تا آن جا که مقدور است خود را با سیره امام تطبیق دهیم.
وی در پایان گفت: یکی از راه‌های اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت‌های فرهنگی منتسب به ائمه اطهار است.
در این نشست مدیران کل کانون پیرامون زمان‌بندی جشنواره‌ها، انتخاب داوران و دیگر مسایل اجرایی جشنواره‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در این بخش گفت: فرهنگ ناب رضوی را باید با عشق و ارادت ترویج کنیم و ناب‌ترین‌ها و بهترین‌ها را از این راه به کودکان هدیه دهیم.
وی با قدردانی از ورود عالمانه معاونت‌های کانون در این جشنواره، خواستار تشکیل شورایی برای بررسی آثار فرهنگ رضوی در کانون شد تا از این راه آثار مناسب به ویژه در حوزه‌ی کتاب، فیلم و انیمیشن تصویب و تولید شود.
محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون و دبیر کمیته کودک ونوجوان جشنواره رضوی نیز گزارشی از مراحل برگزاری 16 جشنواره رضوی و 16 هفته فرهنگ رضوی توسط کانون ارایه کرد و خواستار توجه بیشتر به کیفیت داوری در این جشنواره‌ها شد.
 همچنین نرگس جعفری کارشناس مسوول معاونت فرهنگی کانون گزارشی از روند تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌ها و برگزاری جشنواره ارایه کرد.
در همین گردهم‌آیی معصومه باقری با حکم محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون به عنوان مسوول دبیرخانه کمیته کودک ونوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) معرفی شد.