اعلام فراخوان نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی

فراخوان نخستین جشنواره سراسری شعر کودک و نوجوان رضوی، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیرخانه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کانون استان کرمان، فراخوان این جشنواره را در راستای برگزاری نخستین دوره‌ی این جشنواره منتشر و در عین حال به مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور ارسال کرده است.
بر اساس فراخوان اعلام شده، این جشنواره در چهارچوب یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، ترغیب کودکان و نوجوانان در جهت تولید شعر با موضوع رضوی و همچنین ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و دانش افزایی در حوزه‌ی ادبیات رضوی به ویژه شعر در چهار گروه سنی 7 تا 17 سال برگزار خواهد شد.
بنابراین گزارش، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در گروه‌های سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 11 سال ،12 تا 14 سال و 15 تا 17 سال می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال کرده و با هم به رقابت بپردازند.
هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر 3 اثر را که در جشنواره یا مسابقه دیگری شرکت داده نشده است به دبیرخانه جشنواره در مرکز آفرینش های ادبی کانون کرمان ارسال کند.
در همین حال، آثارارسالی شرکت کنندگان بایستی بر روی یک طرف کاغذ (A4)  با قلم نازنین،فونت 14 تایپ و یا در قالب فایلنوشتاری((word به نشانی الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
برخورداری از تازگی و نگاه نو و پرداختن به موضوع رضوی از دیگر شرایط آثار ارسالی به نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی عنوان شده است و شرکت کنندگان هیچ محدودیتی در انتخاب قالب اشعار ندارند.
این گزارش حاکی است، آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی 31 خرداد سال 1392 اعلام شده است و پس از گذشت مراحل انتخاب و داوری آثار در هر گروه سنی، سه نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی خواهند شد.
همچنین آثار برگزیده در قالب کتابی با عنوان "اشعار برگزیده رضوی" به چاپ خواهد رسید.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، قرار است سال آینده همزمان با دهه کرامت در استان کرمان برگزار و از صاحبان برترین آثار تجلیل ‌شود.    
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و 16 عنوان جشنواره آن را بر عهده دارد.
فراخوان این جشنواره‌ها با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت کامل همراه با فایل‌های تصویری و متنی بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.