مهلت ارسال آثار جشنواره پرده‌خوانی رضوی تمدید شد

دبیرخانه اولین جشنواره پرده‌خوانی رضوی مهلت ارسال فرم مشخصات شرکت در این جشنواره را تا 27 تیر تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره از مجموعه برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان فرصت دارند به صورت انفرادی و گروهی (گروه‌های دو نفره) با کمک بزرگ‌سالان تا تاریخ 27 تیر در جشنواره پرده‌خوانی رضوی ثبت‌نام کنند.
هدف از برگزاری این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، آشنایی با سیره عملی امام رضا(علیه‌السلام) احیای هنرهای سنتی- مذهبی، تقویت و توسعه‌ی پرده‌خوانی نمایشی و شناسایی و پرورش استعدادهای پرده‌خوانی نمایشی در بین کودکان و نوجوانان عنوان شده است.
در عین حال موضوع‌های جشنواره پرده‌خوانی رضوی شامل: داستان‌ها، حکایت‌ها، کرامات و معجزات امام رضا(علیه‌السلام)، روایات، احادیث، تاریخ‌، فرهنگ و سیره رضوی، آداب زیارت حرم امام رضا (علیه‌السلام) و سایر مضامین رضوی است که علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب یکی از موضوع‌ها در دو سطح رقابتی و آزاد در جشنواره شرکت کنند.
            "پرده‌خوانی رضوی در حوزه کودک و نوجوان" یکی از فعالیت‌های نو و خلاقی است که در قالب جشنواره‌های 16‌گانه رضوی کانون در سال 1392 و یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از سوی کارگاه کودک و نوجوان این جشنواره و به ابتکار کانون استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
مراسم پایانی نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی، نیز امسال همزمان با دهه کرامت در استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس برگزار و از برگزیدگان تجلیل ‌می‌شود.
نخستین جشنواره "پرده‌خوانی رضوی" ویژه کودکان و نوجوانان در کشور در چهارچوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.
در عین حال، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با موضوع جشنواره پرده‌خوانی رضوی و کارگاه‌های آزاد می‌توانند به پورتال کانون این استان به نشانی www.kpf-khr.ir مراجعه کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان این جشنواره و برگزاری 16 جشنواره رضوی را بر عهده دارد.