استقبال از جشنواره‌های مشاعره و شعرخوانی و کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی

مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو استان مازندران و خوزستان از افزایش تعدادشرکت ‌کنندگان در جشنواره‌های «مشاعره و شعرخوانی» و «کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی» خبر دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در این زمینه گفت: تا کنون 860 نفر علاقه‌مند به مشاعره در جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی ثبت‌نام کردند.
قاسم عزیزاده‌گرجی در جلسه هماهنگی جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی با تاکید بر رشد روز افزون علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره خواستار دقت نظر داوران در گزینش افراد منتخب شد.
وی با بیان این‌که دور دوم داوری مرحله‌ی مقدماتی نیز آغاز شده است، افزود: ارتباط مستمر دبیرخانه با داوران مرحله‌ی مقدماتی برای دریافت نظرهای آنان می‌تواند به کیفی سازی و برنامه‌ریزی جشنواره کمک کند.
دبیر جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی با تاکید بر توجه به آموزه‌های دینی تصریح کرد: آرامشی که از خدمت به دین و کسب فرامین دینی حاصل می‌شود، مساله‌ی مهمی در تزکیه‌ی نفس و خود سازی است.
گرجی نگاه کارکنان کانون مازندران را به جشنواره رضوی فراتر از نگاه اداری و سازمانی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: همکاران کانون با رویکردی الهی در این جشنواره فعالیت دارند که این خود مهم‌ترین توفیق است.
گفتنی است: زمان ثبت‌نام در این جشنواره تا 15 مرداد تمدید شده است و دبیرخانه‌ی جشنواره نیز داوری مرحله‌ی مقدماتی را با حضور 8 داور و در دو مرحله در بخش مشاعره آغاز کرده است.
این گزارش می‌افزاید: علاقه‌مندانی که به تازگی ثبت‌نام کرده‌اند در مرحله‌ی دوم مورد ارزیابی داوران قرار خواهند گرفت تا در نهایت، مجموع برگزیدگان مرحله‌ی اول و دوم در مرحله‌ی نهایی مورد ارزیابی قرار گیرند.
جشنواره ملی مشاعره و شعر خوانی رضوی 23 شهریور در کانون استان مازندران برگزار می‌شود.
 
ثبت‌نام بیش از 4500 کودک و نوجوان ایرانی در سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی
کودکان و نوجوانان ایرانی در سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی حضور چشم گیر دارند.
عبدالنبی شاکریان مدیر کل کانون استان خوزستان نیز با اعلام این خبر گفت: تا کنون بیش از 4 هزار و 500 کودکان و نوجوانان ایرانی در سومین جشنواره کتاب خوانی الکترونیکی شرکت کردند.
شاکریان افزود: سومین جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، هم‌زمان با 20 خرداد سال 1392 کار خود را با انتشار فراخوان، پوستر و کتاب‌های الکترونیکی این مسابقه برای چهار گروه سنی اول، دوم و سوم دبستان، چهارم و پنجم دبستان، ششم دبستان و دوره راهنمایی و سال‌های دبیرستان آغاز کرده است.
وی با اشاره به این که در 54 روز از زمان برگزاری این جشنواره بیش از 4 هزار و 500 کودکان و نوجوانان ایرانی در این مسابقه شرکت کرده‌اند یادآور شد: 31 مردادماه آخرین مهلت شرکت در سومین جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی است و بچه‌های ایرانی در این 20 روز باقی‌مانده هم‌چنان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
دبیر سومین جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی درباره‌ی برگزاری این برنامه توضیح داد: در این جشنواره برای کودکان و نوجوانان اول، دوم و سوم دبستان، کتاب «مار و گنجشک (قصه‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام)» نوشته مسلم ناصری، چهارم و پنجم دبستان کتاب «رضا جان خوش آمدی!» نوشته مجید ملّا محمدی، ششم دبستان و دوره راهنمایی کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملّا محمدی و سال‌های دبیرستان کتاب «مناظرات تاریخی امام رضا (ع)» نوشته آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که همگی از انتشارات «به نشر» آستان قدس رضوی است، انتخاب شده و کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این کتاب‌ها می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
شاکریان درباره‌ی فعالیت‌های انجام شده به منظور تسهیل حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره توضیح داد: برای سهولت کار بچه‌های علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره، راهنمای ثبت‌نام در مسابقه، بر روی سایت جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی به آدرس: book.kanoonrazavi.ir قرار گرفته است.
وی با بیان این که شرکت کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال در این مسابقه آزاد است از مربیان کانون سراسر کشور خواست، در این زمان باقی‌مانده از جشنواره، حضور پرشور کودکان و نوجوانان را در برنامه‌های تابستانی مراکز کانون غنیمت شمرده و از این موقعیت برای تشویق کودکان و نوجوانان جهت شرکت در سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی بهترین بهره ممکن را ببرند.
دبیر سومین جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج سیره‌ی مقدس رضوی و آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و سلوک این امام رئوف به صورت الکترونیکی عنوان کرد و یادآور شد: مراسم پایانی این جشنواره 18 شهریور ماه 1392 در شهر اهواز برگزار خواهد شد و برگزیدگان اول هر گروه سنی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی و برگزیده دوم تا سوم هر گروه سنی نیز، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی دریافت خواهند کرد.