ثبت‌نام از 40 گروه نوجوان در اولین جشنواره پرده‌خوانی رضوی

درجشنواره پرده‌خوانی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی تاکنون حدود40 گروه از نوجوانان 12 تا 17 ساله ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر کل کانون استان خراسان رضوی در نشستی مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران جراید و خبرگزاری‌های استان برگزار شد درباره جشنواره پرده‌خوانی رضوی و برنامه‌های تابستانی کانون خراسان رضوی توضیح‌هایی ارایه کرد.
راضیه باباخانی افزود: علاقه‌مندان فرصت دارند به صورت انفرادی و گروهی (گروه‌های دو نفره) با کمک بزرگ‌سالان تا  تاریخ 12 تیر در جشنواره پرده‌خوانی رضوی ثبت‌نام کنند.
وی گفت: "پرده‌خوانی رضوی در حوزه کودک و نوجوان" یکی از فعالیت‌های نو و خلاقی است که در قالب جشنواره‌های 16 گانه رضوی کانون در سال 1392 و یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از سوی کمیته کودک و نوجوان این جشنواره و به ابتکار کانون استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون خراسان رضوی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، آشنایی با سیره عملی امام رضا(علیه‌السلام) احیای هنرهای سنتی- مذهبی، تقویت و توسعه‌ی پرده‌خوانی نمایشی و شناسایی و پرورش استعدادهای پرده‌خوانی نمایشی در بین کودکان و نوجوانان دانست.
باباخانی همچنین در این نشست به بحث ضرورت انجام فعالیت‌های تربیتی به‌ویژه در ایام اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پرداخت و عنوان کرد با توجه به این ‌که کودکان و نوجوانان در معرض هجمه‌های مختلف فرهنگی هستند خانواده‌ها می‌بایست در بحث برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آنان دقت کامل را داشته باشند.
وی گفت: با توجه به استقبال خانواده‌ها از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون خراسان رضوی در تابستان امسال همچون سال‌های قبل کارگاه‌های نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، موسیقی، انیمیشن، عکاسی، فیلم‌سازی، داستان‌نویسی، شعر، طرح‌های ادبی، نمایش خلاق، تئاتر عروسکی، قصه‌گویی و قلم‌زنی برروی مس، برگزار می‌شود.
باباخانی در پایان این نشست به معرفی کانون زبان ایران پرداخت و عنوان کرد در حال حاضر در خراسان رضوی حدود 10 هزار زبان‌آموز در مراکز کانون زبان ایران در حال فراگیری زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی و اسپانیایی هستند و درآینده نزدیک شاهد بازگشایی مراکز جدید کانون زبان در شهرستان‌هایی چون سبزوار، تربت حیدریه و گناباد خواهیم بود.
در عین حال، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با موضوع جشنواره پرده‌خوانی رضوی و کارگاه‌های آزاد می‌توانند به پورتال کانون این استان به نشانی www.kpf-khr.ir مراجعه کنند.