طراحی سالن کودک نمایشگاه قرآن، بیان‌گر مفهوم نیایش است

طراح غرفه‌ها و فضای بیرونی بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، استفاده از مفهوم نیایش و نگاه به آسمان را از مهم‌ترین عناصر طراحی‌ این بخش عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهرا امیربهرامی در این باره توضیح داد: پس از این‌که مسوولیت بخش محتوایی کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن بر عهده کانون پرورش فکری قرار گرفت تلاش کردیم فضاسازی این بخش نیز با استفاده از نشانه‌های ویژه کانون و با نگاهی کودکانه صورت گیرد.
امیربهرامی افزود: در طراحی‌ فضای نمایشگاه تلاش کردیم رویکردی شعارگونه نداشته باشیم و بیشتر از نوشته‌ها، شعرها و یاداشت‌های خود بچه‌ها و یا از پیام‌های کوتاه قرآنی در قالب‌های تصویری برای ایجاد فضای کودکانه استفاده شود.
وی افزود فضاسازی داخل غرفه‌ها متناسب با فعالیتی ‌که در آن انجام می‌گیرد طراحی و بیشتر اشعار و غزل‌های کتاب‌هایی مانند «جان جهان» که نگاه معرفت شناختی دارد با تلفیقی از نقاشی و خط به کار گرفته شد.
طراح بخش کودک یادآور شد: بن‌مایه‌هایی از پرنده‌های کاغذیِ که از سقف آویزان شده‌اند در ادامه همان رویکرد به آسمان نگاه کن طراحی شده است چرا که از نظر کودکان خدا مفهوم بزرگی است و آن‌ها خدا را در آسمان می‌بینند.
امیربهرامی بهره‌گیری از سخنان پیامبر برگرفته از آثار علی‌اکبر صادقی با استفاده از تکنیک چاپ و نقاشی‌هایی که شکل تخیلی دارد با موضوع‌ خدا چه چیز را دوست دارد و چه چیز را دوست ندارد را از دیگر عناصر به‌کار گرفته شده در طراحی فضای بخش کودک و نوجوان دانست.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 3 تیر کار خود را در باغ موزه دفاع مقدس تهران آغار کرده و تا 22 تیر هر روز از ساعت 18 تا 24 پذیرای علاقه‌مندان است.