علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به سرگرمی‌های کانون در نمایشگاه قرآن

سرگرمی‌ها و بازی‌های فکری کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بسیار مورد توجه و علاقه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نسرین ریوندی مربی غرفه بازی و سرگرمی گفت: بازی‌هایی مانند «دست به دست»، «خدا دوست دارد، خدا دوست ندارد»، انواع پازل‌ها و جورچین‌های تولید شده در واحد سرگرمی‌های سازنده کانون از جمله بازی‌های مورد علاقه بازدیدکنندگان است.
 وی افزود: هر کدام از این بازی‌ها و سرگرمی‌ها علاوه سرگرم کردن کودکان و نوجوانان اهداف خاصی را نیز دنبال می‌کند و رشد و پرورش فکر، خلاقیت، تعادل و سرعت عمل آن‌ها به صورت غیر مستقیم از جمله این اهداف است.
ریوندی خاطر نشان کرد: بازی «خدا دوست دارد، خدا دوست ندارد» ضمن ایجاد جذابیت برای کودکان موجب آشنایی آن‌ها با بسیاری از صفات پسندیده و ناپسند می‌شود و هم‌چنین پازل‌هایی مانند نقشه ایران، کودکان را با موقعیت، تعداد و اسامی استان‌ها و شهرهای مختلف کشور آشنا می‌کند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده که کودکان و نوجوانان با هم‌سالان خود به تعامل و مشارکت می‌پردازند و موجب برقراری ارتباط آن‌ها با یکدیگر می‌شود.
گفتنی است غرفه بازی و سرگرمی‌ها در ابتدای ورود به بخش کودک و نوجوان قرار گرفته و باعث شده مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
علاقه‌مندان به استفاده از تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی، ‌هنری، ادبی، علمی و دینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 25 تیر می‌توانند با حضور در باغ موزه دفاع مقدس تهران روبه‌روی مقبره شهدای گمنام بخش کودک و نوجوان از این خدمات بهره‌مند شوند.