کانون با 30 فعالیت، پذیرای بازدید‌کنندگان نمایشگاه قرآن

بخش کودک و نوجوان بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت این بخش را پس از سال‌ها برعهده گرفته و تاکنون فعالیت‌های متنوعش با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی باقری در گفت‌و‌گوی مستقیم با رادیو قرآن که در استودیوی این شبکه در محل برگزاری نمایشگاه انجام شد، توضیح داد که مجموعه‌ای از 30 نوع فعالیت در غرفه‌های مختلف این بخش در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و بازی و سرگرمی ارایه می‌شود.
به گفته‌ی وی در غرفه‌ی قصه‌گویی مربیان کانون در ارتباطی چهره به چهره با کودکان و با محوریت داستان‌های قرآنی و زندگی پیامبران الهی، این داستان‌ها را برای مخاطبان بازگو می‌کنند.
معاون تولید کانون افزود: شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی سرزمین و شخصیت، فعالیت‌های هنری مانند نقاشی، نقاشی دیواری، کاردستی، سفال و تکه‌چسبانی از دیگر فعالیت‌هایی است که برای مخاطبان این بخش تدارک دیده شده است.
باقری اضافه کرد در بخش ادبی، برنامه‌هایی مانند مشاعره و نگارش متن‌های ادبی مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفته است و روزه اولی‌ها در این غرفه احساس و خاطره‌ی خود را در قالب دل نوشته‌های ادبی از نخستین روز روزه‌داری، بر روی کاغذ می آورند و جایزه دریافت می‌کنند.
رییس بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن از بخش بازی‌های رایانه‌ای نیز به عنوان یکی از غرفه‌های پرطرفدار یاد کرد و همچنین توضیح داد که در بخش پویانمایی نیز بچه‌ها با نظارت مربیان خود داستان‌ها و قصه‌های قرآنی و مذهبی را به فیلم انیمیشن تبدیل می‌کنند.
معاون تولید کانون در این گفت‌و‌گو که شامگاه 15 تیر 1393 از رادیو قرآن پخش شد با قدردانی از مسوولان نمایشگاه بین‌المللی قرآن برای اختصاص این بخش برای کودکان و نوجوانان، گفت: در یکی از غرفه‌های این بخش کودکان و نوجوانان با سبک زندگی ایرانی، اسلامی، آداب اخلاقی مانند سلام دادن، احترام به پدر و مادر، رعایت قوانین اجتماعی و آداب و رسوم ایرانی در قالب بازی و مسابقه آشنا می‌شوند.
در همین حال مهدی باقری در گفت‌وگوی دیگری نیز با شبکه‌ی قرآن سیما در محل برگزاری نمایشگاه تاکید کرد که کانون با فعالیت‌هایش در این رویداد قرآنی تلاش می‌کند انگیزه‌های دینی کودکان ونوجوانان را افزایش دهد و این امر تنها به نمایشگاه قرآن محدود نمی‌شود.
وی یادآور شد که کودکان و نوجوانانی که در طول سال نیز به مراکز کانون مراجعه می‌کنند از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
بر همین اساس طی روزهای برگزاری نمایشگاه قرآن، فعالیت‌های کانون مورد توجه رسانه‌های جمعی و خبرنگاران مستقر و فعال در نمایشگاه قرار گرفته است و شبکه‌های رادیو، تلویزیونی و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی و روزنامه‌ها این فعالیت‌ها را تحت پوشش خبری خود قرار داده‌اند.
در همین زمینه واحد مرکزی خبر و برنامه‌ی اخبار جوانه‌ها و دیگر شبکه‌ها و برنامه‌‌ای صدا و سیما گزارش‌های متعددی را از این بخش - که به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد - تهیه و پخش کرده‌اند.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا روز 22 تیر ادامه می‌یابد و بخش کودک و نوجوان آن در محل باغ موزه‌ی دفاع مقدس روبروی مقبره شهدای گمنام واقع شده است.