مدیرعامل: درون مایه‌ی همه‌ی فعالیت‌های کانون مذهبی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است برنامه‌های مذهبی کانون نباید به عنوان یک فعالیت جداگانه تلقی شود بلکه درون‌مایه‌ی تمامی فعالیت‌های کانون باید مذهبی و قرآنی باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده پس از بازدید از سالن کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم این مطلب را بیان کرد و افزود: مبحث قرآن و دیگر مباحث دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان از جمله موضوع‌هایی است که ما در کانون به دلیل توانمندی‌هایی که برای جذب بچه‌ها در اختیار داریم، مورد توجه قرار می‌دهیم.
وی با بیان این‌که کانون با استفاده از روش‌های فرهنگی، هنری و ادبی توانسته است خلاقیت بچه‌ها را پرورش دهد، خاطر نشان کرد: این شیوه‌ها بهترین فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا محتوای مورد نیاز این روش‌ها را از قرآن و عترت بگیریم چرا که هنر می‌تواند هدف‌مند و متعالی باشد.
مدیرعامل کانون تصریح کرد: ما در ایران اسلامی معتقدیم که باید از هنر و ادبیات برای تربیت دینی استفاده کنیم و مسیر دین هم در قالب قرآن و عترت تعریف ‌می‌شود و من امیدوارم آن لایه‌ی داخلی فعالیت‌های ما که فعالیت‌های مذهبی است با روش‌های جذاب فرهنگی و هنری استمرار پیدا کند و در مراکز نیز به آن توجه‌ ویژه‌ای داشته باشیم.
حاجیان‌زاده با بیان این‌که برای شیوه‌های ارتباط مستقیم با مخاطبان در حوزه‌ی تربیت دینی به شیوه مستقیم مانند، کلاس‌های آموزشی، خواندن قرآن و تفسیر ارزش زیادی قایل است در عین حال تاکید کرد که کانون در این زمینه از روش‌های غیر مستقیم بیشتر استفاده می‌کند و این، روش کانون است.
مدیرعامل کانون اضافه کرد بطن و محتوای تمامی فعالیت‌های ما قرآنی است شاید در کانون، کلاس، منبر و موعظه برپا نکنیم ولی با همین بازی، شعرخوانی، قصه‌گویی‌، نقاشی، خوشنویسی و هر روشی که مورد علاقه‌ی بچه‌هاست، تلاش می‌کنیم مفاهیم قرآنی را به آن‌ها منتقل کنیم.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن گفت: خوش‌بختانه در نمایشگاه قرآن، فضا و سالن و محوطه‌ی ویژه‌ای به کودکان و نوجوان اختصاص یافته است  و کانون نمونه‌ای از تمامی فعالیت‌هایش را با درون‌مایه‌ی قرآنی و مذهبی که در مراکز خود اجرا می‌کند، در این نمایشگاه نیز ارایه کرده است و نتیجه‌ی آن فعالیت‌ها در این غرفه‌ها دیده می‌شود.
حاجیان‌زاده در پاسخ به این سوال که کانون در برنامه‌های آینده خود برپایی چه جشنواره‌هایی را در حوزه‌های مذهبی تدارک دیده است، خاطر نشان کرد: ما جشنواره‌ها را چندان فعالیت اصیل کانونی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها نتیجه‌ی فعالیت‌های کانون است آن چه در کانون اصالت دارد فعالیت‌هایی است که با اعضای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی، هنری انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: ما در تقسیم‌بندی فعالیت‌ها در مراکز کانون می‌گوییم فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و مذهبی و برنامه‌های مذهبی را یکی از فعالیت‌ها می‌دانیم در حالی که معتقدم نباید این برنامه‌ها به صورت یک فعالیت‌ باشد بلکه باید درون‌مایه و شیرازه‌ی آن در همه‌ی فعالیت‌ها و تولیدات کانون مورد توجه قرار بگیرد.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا روز 22 تیر ادامه می‌یابد و سالن کودک و نوجوان در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران روبروی مقبره شهدای گمنام واقع شده است.