استقبال نوجوانان از مسابقات ادبی و مشاعره در نمایشگاه قرآن

مسابقات ادبی و مشاعره از جمله فعالیت‌های بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به‌رو شده‌ است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم شکوری مربی این بخش در این باره گفت: از شروع نمایشگاه تاکنون کودکان و نوجوانان زیادی با حضور در این غرفه اقدام به نوشتن داستان‌های کوتاه، شعر، دل‌نوشته و خاطرات خود از برنامه‌های مختلف مذهبی و قرآنی کرده‌اند.
وی افزود: در این بخش علاوه بر مخاطبان علاقه‌مند به نویسندگی، کودکان و نوجوانانی که در زمینه شاعری و مشاعره نیز توانایی دارند می‌توانند شعرهایی که سروده‌اند را برای هم‌سالان خود بخوانند و یا علاقه‌مندان به شعرخوانی با یکدیگر به مشاعره بپردازند و در پایان به نفرات برتر جایزه‌ای از سوی کانون اهدا می‌شود.
شکوری در ادامه یادآور شد: برخی از این آثاری ادبی از کیفیت خوبی برخوردار است و گاهی کودکان به همراه نوشته‌های خود تصاویری را نیز نقاشی می‌کنند که این آثار جمع‌آوری می‌شود تا توسط کارشناسان ادبی کانون مورد بررسی قرار گیرد و در پایان به 10 اثر برگزیده نیز جوایزی اهدا شود.
وی هم‌چنین تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که دارای ذوق شعری هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند شعرهای خود را به این بخش ارایه دهند تا از سوی کارشناسان ادبی کانون مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز به تغییر و اصلاح از طریق مکاتبه با‌ آن‌ها راهنمایی‌های لازم را به این شاعران ارایه دهند.
گفتنی‌است غرفه مسابقات ادبی و مشاعره در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی که توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ارایه می‌شود در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
در عین حال علاقه‌مندان به ادبیات می‌توانند تا 22 تیر هر روز از ساعت 18 تا 24 با مراجعه به بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در بزرگراه شهید حقانی تهران - باغ موزه دفاع مقدس رو‌به‌روی مقبره شهدای گمنام از این خدمات بهره‌مند شوند.