استقبال از غرفه معرفی‌ها در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن

جذابیت غرفه معرفی‌ها در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم موجب استقبال و توقف خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان در این بخش شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه قهرمانی مربی غرفه سرگرمی‌ها در این باره گفت: در این غرفه کتاب‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون مذهبی مانند کتاب «بزرگ‌ترین دختر عالم» نوشته سیدمهدی شجاعی که در قالب طرح دیواری بزرگ در این بخش نصب شده  کودکان ونوجوانان را با زندگی و شخصیت حضرت رقیه (سلام‌الله‌علیها) آشنا می‌کند و کودکانی که بیشترین پاسخ صحیح را در مورد موضوع‌های مطرح شده داشته باشند، جایزه دریافت می‌کنند.
وی افزود: در زمینه معرفی سرزمین نیز با استفاده از تصاویر و نوشته‌های از پیش آماده شده مرزهای جغرافیایی شرایط آب و هوایی و مکان‌های دیدنی و تاریخی‌مذهبی کشور به بازدید‌کنندگان معرفی می‌شود.
مربی این بخش هم‌چنین درباره شیوه معرفی وقایع تاریخی یادآور شد: در این مورد نیز به عنوان مثال اعدادی مانند 21،19 و23 به صورت طرحی بزرگ در غرفه نصب شده به مخاطبان یادآوری و از آن‌ها خواسته می‌شود آن‌چه پس از دیدن این‌اعداد به نظرشان می‌رسد را مطرح کنند و در ادامه با پرسش و پاسخ وقایع این روزهای ماه مبارک رمضان و اهمیت و ویژگی‌ها آن به کودکان و نوجوانان معرفی می‌شود.
قهرمانی تصریح کرد نکته جالب توجهی که در این غرفه بارها اتفاق افتاده مشارکت خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانان در زمینه معرفی‌ها و پاسخ به پرسش‌هایی است که از سوی مربیان مطرح شده بود.
معرفی شخصیت، سرزمین، وقایع و تاریخ از جمله فعالیت‌هایی است که در طول سال در مراکز فرهنگی‌هنری کانون به کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود و مورد استقبال مخاطبان قرار دارد.
بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 25 تیر هر روز از ساعت 18 تا 24 در باغ‌ موزه دفاع مقدس تهران روبه‌رو مقبره شهدای گمنام پذیرای بازدیدکنندگان است.