کودکان تصویرهای قرآنی را نقاشی می‌کنند

بخش‌های نقاشی سالن کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم این روزها شاهد نقاشی‌های زیبای کودکان با محتوای دینی و قرآنی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بخش از نمایشگاه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های نقاشی را به 2 گروه سنی کودکان 4 تا 9 سال و بالای 9 سال تقسیم کرده‌اند و در بخش‌های جداگانه این خدمات را ارایه می‌دهند.
حمیده محبی مربی نقاشی بخش کودکان 4 تا 9 سال در این باره گفت: برای آشنایی کودکان با موضوع‌های انتخابی نقاشی ابتدا قصه‌های کوتاه قرآنی برای کودکان قصه‌گویی ‌می‌شود تا پیش‌زمینه‌ای در ذهن آن‌ها ایجاد شود و پس از آن ابزارهای لازم در اختیارشان قرار می‌گیرد تا دریافت ذهنی خود را نقاشی کنند.
وی افزود: برای کودکان پیش از دبستان برای نقاشی کردن استفاده از مداد رنگی و مداد شمعی توصیه می‌شود و به کودکانی که سن بالاتری دارند آموزش‌های استفاده از تکنیک نقاشی با آبرنگ ارایه می‌شود.
در عین حال نقاشی از جمله فعالیت‌هایی است که کودکان با آن به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و تاثیر زیادی بر خلاقیت و پرورش استعداد‌های کودکان دارد و حتی می‌توان با استفاده از نقاشی بسیاری از آموزه‌های تربیتی را به صورت غیر مستقیم به کودکان آموزش داد.
هم‌چنین سماء مرسلی مربی نقاشی نواری ویژه کودکان بالاتر از 9 سال نیز یادآور شد: در این بخش نوار کاغذی به طول 2 متر روی میز نصب می‌شود و کودکان با استفاده از تکنیک گواش در هر نوبت یکی از موضوع‌هایی را که ارایه می‌شود، به صورت دسته جمعی نقاشی می‌کنند.
وی افزود: طبیعت، سفره افطار و موضوع‌های دینی برگرفته از داستان‌های قرآن، پیامبران و امامان ازجمله موضوع‌هایی است که در هر نوبت یکی از آن‌ها برای نقاشی کودکان  انتخاب می‌شود.
گفتنی‌است: نقاشی فعالیتی است که پیوسته در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد استقبال مخاطبان در هر رده سنی است و در پایدارسازی اعضای این مراکز نیز تاثیر زیادی دارد.
بر همین اساس کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، ‌هنری و ادبی  می‌توانند تا 22 تیر (15 رمضان) هر روز از ساعت 18 تا 24 با مراجعه به بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در بزرگراه شهید حقانی – باغ موزه دفاع مقدس- روبه‌روی مقبره شهدای گمنام از این خدمات بهره‌مند شوند.