کودکان با موضوع‌های دینی و قرآنی شعرخوانی می‌کنند

بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه‌ای را به شعرخوانی کودکان و نوجوانان بازدیدکننده از این بخش اختصاص داده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بخش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دعوت از بچه‌ها متناسب با گروه سنی‌ آن‌ها فعالیت شعر‌خوانی با موضوع‌های مختلف دینی و مذهبی را انجام می‌دهند.
به گفته‌ی مربیان غرفه شعرخوانی شیوه‌ی انجام فعالیت‌ها در این بخش به این صورت است که برای گروه‌های سنی کودک ابتدا شعرهای کودکانه و مناسب گروه سنی‌شان توسط مربی برای بچه‌ها روخوانی می‌شود و در ادامه از آن‌ها درخواست می‌شود تا با تکرار و هم‌خوانی آن را به خاطر بسپارند.
مربیان ادبی حاضر در این غرفه اضافه کردند: پس از تکرار خوانش و هم‌خوانی پرسش‌های مختلف در زمینه‌های مفهوم و پیام شعر خوانده شده مطرح و از آن‌ها خواسته می‌شود تا با کمک هم به این سوال‌ها پاسخ دهند.
مربیان کانون هم‌چنین یادآور شدند: در این بخش ویژه‌برنامه‌های مشاعره نیز برای نوجوانان و بزرگ‌سالان تدارک دیده شده تا آن‌ها نیز بتوانند در کنار کودکان از این فعالیت جذاب بهره‌مند شوند.
آن‌ها در ادامه اظهار داشتند برای کسانی که در مسابقه مشاعره این بخش شرکت کنند و بیشترین شعر را از به خاطر بسپارند به عنوان برتر شناخته و جایزه‌‌ای به رسم یادبود به آن‌ها اهدا می‌شود.
گفتنی است شعرخوانی یکی از فعالیت‌های 40‌گانه مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به رشد و پرورش ذهن و تقویت قدرت خلاقیت کودکان کمک می‌کند و این فعالیت برای تمامی رده‌های سنی مختلف دارای جذابیت است و پیوسته مورد استقبال اعضای مراکز قرار دارد.
علاقه‌مندان به ادبیات و شعرخوانی می‌توانند تا 25 تیر از ساعت 18 تا 24 با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در باغ موزه دفاع مقدس تهران –‌روبه‌روی مقبره شهدای گمنام- از خدمات ارایه شده در این بخش بهره‌مند شوند.