کاردستی‌، زمینه‌ا‌ی برای آشنایی کودکان با هنرهای قرآنی

غرفه کاردستی کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کودکان را با شیوه‌های ساخت کاردستی با استفاده از کاغذهای رنگی‌ متنوع آشنا می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، منیژه حاتمیان مربی این بخش با بیان این مطلب گفت: در این غرفه با دو شیوه متفاوت به 2 گروه سنی الف و ب ( پیش از دبستان تاچهارم) و گروه سنی ج و د (پنجم دبستان تا دوره اول متوسطه)، ساخت کاردستی آموزش داده می‌شود.
وی افزود: برای گروه سنی «الف و ب» با تکنیک کلاژ ساخت شکل‌های مختلف با موضوع‌های قرآنی آموزش داده می‌شود به این صورت که با استفاده از 3 شیوه اصلی و پایه هنرهای تجسمی که شامل مربع، مثلث و دایره است برش‌هایی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد تا آن‌ها با ترکیب و تلفیق شکل‌ها، اندازه و رنگ‌ها شکل تازه‌ای خلق کنند و به این وسیله با ترکیب‌بندی، نظم و فضاسازی آشنا شوند.
حاتمیان شیوه برش زدن و چسباندن را یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ساخت شکل‌های هنری برای این گروه سنی دانست و تصریح کرد این کار موجب بالا رفتن قدرت خلاقیت و اعتماد به نفس در کودکان می‌شود.
مربی کاردستی کانون هم‌چنین در مورد گروه سنی «ج و د»دنیز یادآور شد: آموزش برای این گروه با توجه به توانایی و علاقه‌مندی‌شان، بیشتر از طریق شیوه‌ی کاغذ و تا با استفاده از روش‌های ساده - که موجب ترغیب و تکرار ‌شود - صورت می‌گیرد.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 22 تیر هر روز از ساعت 18 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی تهران پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.