کودکان هنر سفال‌گری را تجربه می‌کنند

کارگاه سفال‌گری بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند با این هنر کهن است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته مریم الله‌وندی مربی سفال‌گری در این غرفه کودکان و نوجوانان با حضور در این بخش ضمن آشنایی با پیشینه این هنر باستانی ایران شیوه‌های ساخت اشیای سفالی را نیز با کمک و راهنمایی مربیان هنری کانون پرورش فکری تجربه می‌کنند.
بر همین اساس الله‌وندی در مورد موضوع‌ها و اشیای سفالی که در نمایشگاه قرآن توسط کودکان و نوجوانان به آن پرداخته می‌شود افزود: در این بخش مخاطبان آزادند تا هر موضوعی را که دوست دارند انتخاب کنند و با استفاده از ابزاری که در اختیارشان قرار می‌گیرد اشیای مورد نظر خود را بسازند.
وی هم‌چنین یادآور شد: با توجه به این که هدف نمایشگاه قرآن بهره‌گیری بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی با موضوع‌های دینی و قرآنی است در این بخش ساخت کتیبه‌های منقش به اسامی پیامبران و امامان، اشیا و حیواناتی که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است، به علاقه‌مندان توصیه‌ می‌شود.
گفتنی است سفال‌گری از جمله فعالیت‌های جذابی است که در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار مورد توجه مخاطبان است و در برخی از مراکز کانون آموزش سفال‌گری به صورت تخصصی دنبال می‌شود.
بر این اساس علاقه‌مندان به این هنر اصیل ایرانی می‌توانند تا 22 تیر از ساعت 18 تا 24 با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در بزرگراه شهید حقانی تهران باغ موزه دفاع مقدس روبروی مقبره شهدای گمنام از این فعالیت هنری بهره‌مند شوند.