نقش کانون در تقویت باورهای دینی کودکان زیربنایی است

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های دینی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث ترویج باورهای مذهبی در میان دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا کفاش در حاشیه‌ی بازدید وزیر آموزش و پرورش از سالن کودک ونوجوان بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران فعالیت‌های کانون در این نمایشگاه بود به ویژه نوع فعالیت، آرایش و ترکیب غرفه‌ها را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و خواستار حضور گسترده‌تر دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها شد.
وی با بیان این که اصل ایجاد و تعمیق باورهای دینی در کودکان از دوران پیش از دبستان و دبستان آغاز می‌شود، یادآور شد که فعالیت‌های خوب کانون در این زمینه کار آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در این زمینه راحت‌تر خواهد کرد.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، فعالیت‌های دینی و مذهبی کانون را مبنایی، ریشه‌ای و اصولی دانست و تاکید کرد اگر این کار در قالب بازی و سرگرمی و مواردی که بچه‌ها به آن علاقه‌مند هستند شکل بگیرد نتیجه‌ی بهتری حاصل خواهد شد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونان و مدیران این وزارت‌خانه شامگاه جمعه 13 تیر 1393 از غرفه‌های کانون در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه بازدید کردند.
سالن کودک و نوجوان از سوی کانون برپا شده است و در آن فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، نقاشی، سفالگری، اجرای تئاتر، مسابقات و مشاعره، فعالیت‌های ادبی، آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بازی‌های رایانه‌ای، ساخت انیمیشن و کاردستی به بازدید کنندگان ارایه می‌شود.
این نمایشگاه تا 22 تیر در محل باغ ‌موزه‌ی دفاع مقدس برگزار می‌شود و سالن کودک ونوجوان مقابل مقبره شهدای گمنام واقع شده است.