برنامه های بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن

فعالیت‌های فرهنگی، ‌هنری، ادبی و مذهبی کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دوره از نمایشگاه قرار است فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون با موضوع‌های قرآنی در قالب کارگاه‌هایی هنری شامل نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، کاردستی، تکه چسبانی (کلاژ) و پویانمایی( انیمیشن) با حضور مربیان با تجربه کانون بر پا شود.
هم‌چنین کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات دینی می‌توانند با حضور در غرفه‌های مشاعره و شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه های ادبی، خاطره‌نویسی و معرفی شخصیت‌ها و سرزمین به فعالیت بپردازند.
بر همین اساس برگزاری مسابقه رایانه‌ای آشنایی با قرآن، حدیث، احکام دینی، تاریخ اسلام، بازی‌های رایانه‌ای با موضوع‌های دینی و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی که به صورت غیرمستقیم کودکان و به ویژه نوجوانان را با اهمیت توجه به موضوع حجاب و عفاف آشنا می‌سازد از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.
در عین حال به منظور ایجاد فضایی شاد با رویکرد قرآنی نیز بخشی به اجرای نمایش و بازی و سرگرمی اختصاص داده شده است.
بر اساس این گزارش، به منظور آشنایی و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن، احادیث و کلام معصومین فضایی به مساحت 1‌هزار و500 مترمربع به کانون اختصاص داده شده تا با برپایی بیش از 15 غرفه فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی با موضوع‌های قرآنی پذیرای علاقه‌مندان باشد.
گفتنی است بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 18/30 دقیقه روز 3 تیر در محل باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی تهران به صورت رسمی کار خود را آغاز و تا 22 تیر هر روز از ساعت 18 تا 24 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.